چپ‌گرایان در فرانسه برای جلب آرای رای دهندگان مسلمان مبارزه می‌کنند

يکشنبه 17 تير 1403 - 13:30

پاریس پایتخت فرانسه روز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده ای برای دفاع از حقوق فلسطینیان و مقابله با حزب راست افراطی در دور سرنوشت ساز انتخابات این کشوربود.

العالم - اروپا

"پیر لورانت" بازیگر فرانسوی که نقش یک سرباز ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی را بازی می کند، برای دومین بار به خیابان آمده، و یک نمایش واقع گرا به نام تئاتر شوک را به نمایش گذاشته ،وی اسلحه خود را به سمت دوربین گرفته تا اینگونه القا کند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی چگونه ده ها خبرنگار را کشته و کودکان غزه را آواره کرده است.

"پیر لورانت"، بازیگر ونمایشنامه‌نویس فرانسوی، گفت: "برای هنرمندی مثل من که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند؛اين نقش بسیار سخت است و من در اینجا کاری را انجام می‌دهم که به عنوان تئاتر شوک شناخته می‌شود، و نمی‌توان تصوركرد که تجسم نقش یک قاتل ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در چشمان مردمی که با نفرت می نگرند برای یک بازیگر که از آرمان فلسطین حمایت می کند چقدر ظالمانه می تواند باشد".

نمایش به پایان رسید و تظاهرات گسترده در حمایت از حقوق فلسطینیان آغاز شد.

فرانسوی‌ها از هر لحاظ تلاش می‌کنند تا پیام‌های خود را به مردم فلسطین برسانند؛واین پیام همبستگی است که از طریق هنر چهارم با بیان حمایت از آرمان فلسطین می آید.

پیام این راهپیمایی این است که، روز یکشنبه به پای صندوق های رای بروید، و از ادامه نسل کشی صهیونیست ها در غزه جلوگیری کنید و شانس جناح راست افراطی را افزایش ندهید، زیرا این رژیم مورد حمایت تندروهایی قرار دارد که ممکن است به قدرت برسند.

یکی از رهبران حزب " فرانسه سرافراز "، "کلود کالن"، گفت: «من به عنوان یک مشاور منتخب جمهوری خواه، آمدم تا مردم را متقاعد کنم که به چپ‌گرایان ، وبه ویژه به جبهه خلق جدید رای دهند، ما باید با دشمنان فلسطین بجنگیم ،و در انتخابات 7 جولای پیروز شوید.»

در آستانه رای گیری سرنوشت ساز انتخابات این کشور، نیروهای جبهه خلق جدید، وابسته به چپ‌گرایان که با راست افراطی در فرانسه رقابت می کند، سعی می کنند فاصله را با حزب راست افراطی کم کنند و سعی دارند بیش از 80 درصد از مسلمانان فرانسه را متقاعد کنند که به آنها رای دهند.

بسیاری از مردم برای حفظ ارزش‌های خود و دفاع از فلسطینی های دور از وطن ، در اعتراضات شرکت می کنند ولی از دادن رای به چپ‌گرایان خودداری می کند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: "هیچ حزبی برای استیفای حقوق فلسطین حرکتی نکرد وهمه علیه منافع آن حرکت کردند. به چه حقی می خواهند آنها را انتخاب کنیم؟ آنها اعتباری ندارند. آنها برای فلسطین تظاهرات نکردند و به فکر منافع خود بودند. بنابراین من نیز به منافع خودم فکر می کنم. "

چپ‌گرایان در فرانسه به نماینده ، حامیان مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات جنگی و قحطی ایجاد شده توسط این رژیم تبدیل شده اند، واز مردم می خواهند که با قدرت به صحنه بیایند وآنها را در دور سرنوشت ساز انتخابات این کشوربا هدف توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی انتخاب کنند.

پربیننده ترین خبرها