گزارش العالم از پیروزی ائتلاف احزاب چپ فرانسه در برابر راست افراطی

يکشنبه 17 تير 1403 - 22:59

در یک شگفتی تمام‌عیار، ائتلاف احزاب چپ فرانسه توانست به اکثریت نسبی در پارلمان این کشور دست یابد و بر دیگر احزاب پیروز شود. این یکی از مهم‌ترین انتخابات فرانسه در سال‌های اخیر است و بالاترین مشارکت در بیش از ۴۰ سال اخیر را داشته است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در پاریس، بر اساس نتایج اولیه اعلام‌ شده از مرحله دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که روز یکشنبه ۱۷ تیر برگزار شد، ائتلاف احزاب چپ توانست بیشترین کرسی‌ها را به دست آورد.

بر اساس ارزیابی‌های اولیه، ائتلاف چپگرای «جبهه مردمی جدید» احتمالا بین ۱۷۲ تا ۲۱۵ کرسی را به دست آورد، ائتلاف حامی مکرون ۱۵۰ تا ۱۸۰ کرسی و حزب راست افراطی در جایگاه سوم ایستاده و ۱۱۵ تا ۱۵۵ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

با این حال، هیچ کدام از این سه بلوک سیاسی راه یافته به پارلمان نتوانستند اکثریت مطلق را برای تشکیل دولت (۲۸۹ کرسی) بدست بیاورند لذا حزبی که بیشترین آرا را دارد، باید برای تشکیل دولت با دیگر احزاب ائتلاف کند.

بر اساس پیش بینی ها گفته می شد که حزب راست افراطی پیروز انتخابات خواهد شد.

ژان لوک ملانشون از رهبران چپ در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات با اشاره به حزب راست افراطی اعلام کرد که مردم فرانسه «بدترین راه‌حل» را کنار زدند.

طبق نتایج اولیه انتخابات دور دوم پارلمانی فرانسه، ائتلاف راست افراطی نتوانست اکثریت را در انتخابات پارلمانی به دست آورد و ائتلاف چپ در صدر دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه قرار گرفت.

انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه پس از آن برگزار شد که در پی موفقیت جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، ماکرون پارلمان را منحل و اعلام انتخابات زودهنگام کرد، با این امید که اعتبار از دست رفته حزب خود را احیا کند.

پربیننده ترین خبرها