گزارش العالم:

بزرگ ترین مصادره زمین های فلسطینیان برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین+ فیلم

دوشنبه 18 تير 1403 - 11:00

رژیم اشغالگر صهیونیستی، برای جلوگیری ازتشکیل کشور فلسطین، بزرگترین شهرک سازی در چند دهه اخیر را کلید زد و 12.7 هزار کیلومتر مربع از زمین های دره اردن را برای آواره کردن فلسطینی ها و گسترش شهرک سازی در کرانه باختری مصادره کرد.  

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: رژیم صهیونیستی زمانی که هزاران فلسطینی درمناطق محدودی در روستاهای فلسطینی در محدوده منطقه "ب " طبق توافقنامه اسلو، تمرکز کرده اند ، 12.7 هزار کیلومتر مربع از اراضی دره اردن که بیشتر آن متعلق به شهر عقربا در جنوب نابلس یکی از بزرگترین روستاهای فلسطینی است، را مصادره کرده که بزرگترین مصادره زمین های فلسطینیان از سه دهه پیش بوده است.

صلاح بنی جابر رئیس شهرداری عقربا به خبرنگار العالم گفت: در کمتر از یک سال و نیم بیش از 25 کیلومتر مربع از اراضی شهر عقربا مصادره شد... و شهرک سازی به شکلی ثابت و بر روی بیش از 80000 دونم از منابع خاموش مرتعی شهر عقربا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات رسمی اسرائیل تلاش می کنند تا با سوء استفاده از وضعیت اضطراری و جنگ علیه مردم فلسطین، هر چه بیشتر این اراضی را مصادره کنند و این نقش میان سطوح سیاسی و نظامی و شهرک نشینان در حال تبادل است .

دزدی زمین های فلسطینیان؛ سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانه باختری و پایداری و مقاومت ؛ روش فلسطینی ها برای تثبیت حضور خود در سرزمینشان است.

پدریک شهید فلسطینی که از سوی شهرک نشینان صهیونیست در زمینش به شهادت رسیده، به همان محل بازمی گردد و روی خانه های تخریب شده می ایستد تا به دوربین العالم بگوید که به نامگذاری های اشغالگران برای سرزمین ها هیچ اهمیتی نمی دهد. ... و فریب آنان را نمی خورد ... همه این سرزمین، فلسطینین است.

باسم بنی جابریک کشاورز فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: «زمین یعنی ناموس و شرف و بدون زمین، ما وجود نداریم. ما در حق خودمان کوتاهی می کنیم اما برای سرزمین مان خیر. آنها اسامی جعلی برای این مناطق می گذارند اما ما تا آخرین نفس ایستاده ایم و از سرزمین خود دفاع می کنیم.

اعلام تصرف اراضی جدید و وسیع در کرانه باختری، بخشی از استراتژی رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل میان اردن و اراضی فلسطینی است تا امکان عملی تشکیل کشور فلسطین را ناکام بگذارد.

پربیننده ترین خبرها