از کربلا تا غزه!

از کربلا تا غزه!
دوشنبه 18 تير 1403 - 18:29

سخنرانی "گیلعاد اردان" نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت در جلسه اضطراری این شورا برای بررسی حمله ایران به فلسطین اشغالی، که در پاسخ به حمله اسرائیلی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد را همه به یاد داریم.

العالمفلسطین

اردان در سخنرانی 15 دقیقه‌ای بیش از 15 بار اصطلاح شیعه را تکرار کرد، به این شکل: "گسترش تشیع در خاورمیانه"، "استقامت شیعه در جنگ با اسرائیل"، "قدرت شیعه در جهان" و "ترس اسرائیل از شیعیان"، "گسترش هلال شیعی در منطقه"، "شیعیان به اسرائیل آسیب می‌رسانند"، "سازمان ملل متحد و کشورهای غربی نسبت به قدرت شیعیان هشدار می‌دهند" و "دشمن اول و اصلی ما شیعیان هستند".

نیازی نیست که خیلی با سیاست آشنا باشیم یا باهوش و زیرک باشیم تا بدانیم در پس "ترس" رژیم صهیونیستی از "گسترش تشیع"، "هلال شیعی"، "قدرت شیعیان"، "پایداری شیعیان" و نه «ترس» از سلفی‌ها، تکفیری‌ها، فرقه‌گراها، منفوران و بیماران روانی چه قرار دارد.

وقتی یک اسرائیلی می‌گوید "شیعیان"، منظورش منحصراً "مقاومت" است. بنابراین، فارغ از پیشینه مذهبی اعراب و مسلمانان آزادیخواه که تفنگ به دست می‌گیرند و در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت می‌کنند یا با حرف و شعار و موضع‌گیری از فلسطین حمایت می‌کنند، آنان از منظر اسرائیلی در زمره "شیعیان" هستند.

این مساله مفسر دروغ بزرگی است که "رژیم صهیونیستی" آن را رواج داد و پیروانش سلفی و تکفیری‌اش آن را پذیرفته‌اند دروغ‌هایی مانند "تشیع حماس"، "تشیع جهاد" و حتی "تشیع غزه" که گویی وحی آسمانی است.

ما دیدیم که چگونه این دروغ بسیاری از مردم را فریب داد تا جایی که برخی به "ابوعبیده" سخنگوی گردان‌های قسام به خاطر ائتلافش با شیعیان حمله کرد آن هم در اوج حمله اسرائیلی به غزه، لذا صهیونیست‌ها این حمله را در چارچوب مقابله با خطر تشیع دانستند.

نه ما و نه هیچ شخص دیگری منکر این نیست که مسلمانان شیعه در سراسر جهان به ویژه در منطقه ما، راه امام حسین (ع) را سبک زندگی می‌دانند، راهی که مبتنی بر شعار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که فرمودند: هیهات منا الذله.

روز عاشورا که امروز گرامی داشته می‌شود، مختص پیروان اهل بیت علیهم السلام نیست، بلکه میراث همه بشریت، و در راس آنان مسلمانان است حسین حماسه‌ساز کربلا، نوه پیامبر اسلام است و عجیب نیست اگر شاهد میلیون‌ها مسلمانی هستیم که به اصول انقلاب کربلا، که در راس آن نپذیرفتن ظلم و ستم ، جانفشانی و قربانی کردن جان و اولاد و خانواده و چیزهای گرانبها برای اصول و عقاید پایبند هستند. این همان چیزی است که مردم غزه و مقاومت امروز به بهترین وجه به تصویر می کشند و غزه امروز چقدر به کربلا شباهت دارد.

پیام "یحیی السنوار" مبارز قهرمان فلسطینی و رئیس جنبش حماس در باریکه غزه به میانجی‌گران و اعضای دفتر سیاسی جنبش در خارج از کشور که در حال مذاکره برای توقف حملات به غزه هستند این است: "باید جلو برویم یا کربلای جدیدی شکل بگیرد".

هراس شدید رژیم صهیونیستی از عاشورا به دلیل "تشیع"، "گسترش یافتن ان" یا "هلال تشیع" آن نیست، آن گونه که خودشان یا سلفی‌ها و تکفیری‌هایی با مغزهای زنگ‌زده و پوک می‌گویند بلکه به خاطر شکوهی است که به مسلمانان می‌دهد و فارغ التحصیلان مکتب کربلا و افراد متأثر از اصول و معارف آن را، شاگردان مکتب شهادت می‌کند تا سخن علی اکبر پسر بزرگ امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا تکرار کنند وقتی به پدرش گفت: پدر! آیا ما بر حق نیستیم؟ حسین گفت: آری. علی اکبر گفت: پس دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد و از مرگ باکی نداریم.

نیروی محرکه مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه ، همان چیزی است که مقاومت فلسطین و غزه را به حرکت در می‌آورد. زیرا مسلمان آزاده با هر گرایش و عقیده‌ای مخالف با ظلم بوده و مدافع سرزمینش است و جانش را برای آن می‌دهد و هیچ مکتبی بهتر از کربلا نمی‌تواند به انسان ها بیاموزد چگونه مظلوم باشند و پیروز شوند و چگونه با خون خود بر شمشیر پیروز شوند و این راز جاودانگی انقلاب کربلاست
"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله دیروز در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت شب عاشورا، درباره حوادث منطقه و به ویژه غزه گفت : "امروز حادثه کربلا را در حالی که در کربلا هستیم گرامی می داریم . از شهدا صحبت می کنیم و خودمان شهید تقدیم می کنیم در حالی که در قلب واقعه کربلا هستیم" و "میان اسرائیل و تجاوزاتش به منطقه و مظلومیت ملت فلسطین" نیازی به بحث و گفت‌و‌گو نیست؛ زیرا یک حق روشن و واضح به نام فلسطین بر اساس موازین حقوق بین‌الملل، انسانیت، اخلاق و مذاهب و یک باطل به نام "اسرائیل" وجود دارد. هر کس حوادث غزه و بی‌عدالتی‌هایی که در حق فلسطین و جبهه‌های امدادرسانی انجام می‌شود را نمی‌بیند عقل، قلب و روحش مرده است."

درگیری حق و باطل درکربلا پایان نیافته، بلکه به غزه که امروز فضای کربلا را تجربه می‌کند امتداد یافته و حوادث و حتی جزئیاتش مانند نبود یاریگر، ترک کردن برادران، ماهیت جنایات، گرسنگی و تشنگی، چپاول، غارت و سوزاندن، نیز بدان شباهت دارد اما کربلا بر شمشیر پیروز شد و جاودانه ماند و غزه پیروز خواهد شد و نامش در کارنامه‌های جاودان خواهد ماند.

این شعاری است که امام شهید لشکر یزید بن معاویه را در روز عاشورا با آن خطاب قرار دادند و ثابت کردند که حاملان این شعار هرگز ظلم را نپذیرفتند و امروز چه ظلمی بالاتر از اشغال فلسطین است که تمام مراجع شیعه در 7 دهه گذشته فتوا به یاری فلسطین و مسلمانان آن دادند لذا وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، شعار "مرگ بر اسرائیل" را سر داد و با وجود جنگ و فشارهای اقتصادی، سیاسی و روانی که در معرض آن بوده و هست اما از آن عقب‌نشینی نکرد.

مکتب کربلا و درس‌های عاشورا برای شیعیان الهام‌بخش بود، شیعیانی که عقیده‌شان ظلم ستیزی به ویژه مبارزه با اشغالگری اسرائیلی قرار دارد و همان گونه که امام حسین (ع) شعار "هیهات منا الذله" را سر داد، رزمندگان مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه در 9 ماه گذشته بدون هراس از مرگ یا تهدیدات آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها وارد رویارویی تاریخی بزرگ خود با دشمن شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها