توسط مقام سابق فرانسه..

پیش بینی آینده ای تیره برای "ناتو" ورهبران آن!

پیش بینی آینده ای تیره برای
سه شنبه 19 تير 1403 - 11:24

ژنرال بازنشسته فرانسوی، "دومینیک دیلاوارد"، در یک پیش بینی اعلام کرد "آمریکا و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک وارد دوره ای از مشکلات بزرگ اقتصادی خواهند شد که به شدت بر توانایی های آنها و انسجام ناتو تأثیر خواهد گذاشت".

العالم - آمریکا

"دیلاوارد" در گفتگو با خبرگزاری "نووستی" اظهار داشت: به احتمال زیاد "ناتو" در آینده نزدیک با مشکلات مالی مواجه خواهد شد که توانایی آن را برای ادامه تشدید تنش ها علیه روسیه محدود می کند و بر انسجام اعضای آن تأثیر می گذارد.

وی تاکید کرد "رهبری ناتو به ریاست "مارک روته"، دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، "در قبال روسیه سختگیر و خصمانه خواهد ماند، اما توانایی او محدود خواهد بود".

وی افزود: "روته" پول کافی نخواهد داشت و جستجوی راه حل های سازش در میان اعضای ناتو برای او دشوارتر خواهد شد".

وی همچنین خاطرنشان کرد: اظهارات ناتو علیه روسیه و چین تغییر نمی کند، اما شدت آن به دلیل تفاوت رشد اقتصادی بین کشورهای ناتو و کشورهای حامی "جهان چندقطبی" کاهش می یابد.

این ژنرال بازنشسته فرانسوی در ادامه تصریح کرد که این اختلاف به طور حتم به تغییر موازنه قدرت نظامی بین دو طرف (چین وروسیه) منجر می شود، وبه همین خاطر غرب مجبور است که از شدت لحن خود در قبال آنان بکاهد وتندی اظهارات خود را با کاهش ظرفیت اقتصادی و قدرت نظامی خود تطبیق دهد.

گفته می شود اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) از 9 تا 11 جولای در واشنگتن برگزار می شود.

ودستور کار این نشست شامل تقویت نقش ائتلاف کشورهای عضو ناتو در هماهنگی و تامین مالی کمک های نظامی به "کییف"، تقویت دفاع جمعی و بازدارندگی برای مقابله با روسیه و گسترش مشارکت با کشورهای آسیایی در پس زمینه رویارویی فزاینده بین غرب و چین است.

پربیننده ترین خبرها