العالم گزارش می دهد:

وقتی که مسأله فلسطین سرنوشت انتخابات فرانسه را رقم زد+فیلم

چهارشنبه 20 تير 1403 - 13:06

پس از پیروزی چپگرایان در انتخابات فرانسه، اکنون انتظار می رود شاهد تغییر مواضع پاریس در قبال جنگ نسل کشی غزه و بروز کشمکش بر سر این موضوع بین پارلمان و کاخ الیزه باشیم.

العالم - اروپا

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در پاریس، ائتلاف چپگرا وعده داده است که فرانسه به زودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. فرانسه به لطف جامعه مسلمانان این کشور و مهاجران، با شکست راستگرایان افراطی در انتخابات، بالاخره نفس راحتی کشید.

بنابر این گزارش، چپگرایان فرانسه در انتخابات به عنوان مهمترین مدافعان مهاجران و مسائل حقوقی آنان و مهمترین مسأله روز یعنی مسأله فلسطین، در انتخابات اخیر فرانسه به پیروزی رسیدند.

بنابر این گزارش، فعالان فرانسوی از جمله سپاستیان و دوستانش در کنار روخانه سن درباره آزمونی که جناح چپ این کشور برای احقاق حقوق فلسطینیها در پیش دارد، با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت وگو کردند.

سپاستیان به خبرنگار ما می گوید: به اعتقاد من وضعیت فرانسه کاملا مشخص است، مردم این کشور حامی مسأله فلسطین هستند و چالشی که امروز پیش روی ماست، این است که تا چه حد می توانیم به حرکت در این مسیر ادامه دهیم و آیا جناح چپ در این مسیر حرکت خواهد کرد یا اینکه بر عکس، از "اسرائیل" حمایت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، رویکردهای افراط گرایانه جناح راست علیه مهاجران در تبلیغات انتخاباتی آنها، خشم مهاجران را برانگیخته است و مسلمانان فرانسه همچنان آماده دفاع از مسأله فلسطین هستند.

یکی دیگر از فعالان فرانسوی به خبرنگار العالم گفت: انتظار ما از جناح چپ حمایت از آتش بس و به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین است. من شخصا تا آخرین روز زندگی ام از مسأله فلسطین دفاع می کند.

ائتلاف جبهه مردمی چپگرا – که اکنون در پارلمان فرانسه اکثریت نسبی را به دست آورده است – این پیام را دریافت کرده و در اولین دیدار با هواداران به آنها قول داد که فرانسه هم به زودی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

ماتیلدا پانو، رئیس فراکسیون حزب "فرانسه تسلیم ناپذیر" گفت: ما بر خلاف جناح راست افراطی هرگز تبعیضی بر اساس رنگ پوست بین شهروندان قائل نیستیم. همه شهروند فرانسه هستند و ظرف 15 روز آینده کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت تا به استقرار صلح در خاورمیانه کمک کرده باشیم.

چشم اندازهای تغییر مواضع در فرانسه در حالی خودنمایی می کند که بیم کارشکنی از سوی کاخ الیزه در این خصوص وجود دارد.

به رسمیت شناختن کشور فلسطین، وعده اصلی انتخاباتی ائتلاف چپگرای فرانسه بود. این ائتلاف اکنون قدرت قانونی و اجرایی برای عمل به این وعده را در اختیار دارد.

پربیننده ترین خبرها