گزارش العالم از طوفانی که در انتظار کابینه نتانیاهو است +فیلم

چهارشنبه 20 تير 1403 - 14:58

با افزایش تقاضاها برای برگزاری انتخابات زودهنگام و تهدید به فروپاشی ائتلاف حاکم، اکنون اختلافات موجود در داخل رژیم صهیونیستی گریبانگیر کابینه نتانیاهو شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی، حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی وارد نهمین ماه خود شده است که اختلافات در داخل کابینه رژیم صهیونیستی شدت گرفته و افراد بیشتری خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شده اند.

بنابر این گزارش سموتریش، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که چنانچه نتانیاهو با آتش بس دائم موافقت کند، کابینه را ترک خواهد کرد. وی پذیرش آتش بس دائم را پیروزی حماس می داند. در مقابل، مقامات صهیونیست گفته اند اختلافات در داخل کابینه در حال تشدید است و بن گویر دیگر عضو افراطی کابینه به دنبال بهانه ای برای فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام است تا از این طریق نتانیاهو را وادار کند درخواست او را برای عضویت در کابینه امنیتی کوچک بپذیرد.

حازم نجیب، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: کابینه ای که رهبری آن با نتانیاهو باشد و سموتریش و بن گویر اعضای افراطی آن باشند، محکوم به فروپاشی است.

از سوی دیگر مسأله سربازی اجباری یهودیان مذهبی (حریدیم) تبدیل به بحرانی در داخل کابینه رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی گفتند یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم به دلیل قانون سربازی اجباری یهودیان مذهبی (حریدیم) و تمدید خدمت سربازی – که با مخالفت کابینه مواجه شده است – مورد حمله نتانیاهو و برخی وزرای وی قرار گرفته است.

احزاب مذهبی و راستگرای هم پیمان با نتانیاهو هم تهدید کرده اند که چنانچه وی بخواهد قانون سربازی حریدیم را اجرا کند، به خصوص پس از صدور حکم دادگاه عالی در ماه گذشته، کابینه او سقوط خواهد کرد. این تهدیدها نیز فشار بر نتانیاهو را چندین برابر کرده است.

محمد زحایکه، پژوهشگر سیاسی به خبرنگار العالم گفت: "از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بخش های وسیعی در داخل این رژیم سر به شورش برداشته و خواستار براندازی کابینه و آزادی صهیونیستی های اسرائیلی در بند شده اند. در این میان، اعتراض خاخام ها به قانون سربازی اجباری در کنار مشکلات اقتصادی و اعتراض کسانی که از شهرک های شمال و جنوب فلسطین اشغالی رانده و آواراه شده اند، همه و همه مزید بر علت شده است. با این وجود کابینه افراطی همچنان سعی می کند قدرت را حفظ کند."

به گفته مسئولین این رژیم، رؤسای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی مدتهاست به دلیل اختلافات موجود، تشکیل جلسه نداده اند و نتانیاهو جلسات خود را به دلیل غیبت اکثر اعضای ائتلاف حاکم، به طور فردی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار العالم، اختلافات در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در حال گسترش است و احتمال فروپاشی این کابینه روز به روز بیشتر می شود. با این وجود آیا نتانیاهو می تواند به رغم فرصت های ناچیز، پست خود را حفظ کند؟

پربیننده ترین خبرها