مهم ترین تحولات 281مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

مهم ترین تحولات 281مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 23 تير 1403 - 08:54

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در دویست و هشتادو یکمین روز جنگ نسل کشی غزه با بمباران منازل فلسطینیان شماری را شهید و زخمی کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش منابع فلسطینی، بر اثر بمباران خانه‌ای در دیر البلح در مرکز باریکه غزه، 5 فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین با بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه دست کم 10 فلسطینی را زخمی کردند.

از سوی دیگر گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به رویارویی با نیروهای رژیم صهیونیستی در حال نفوذ به مناطق مختلف باریکه غزه پرداختند.

رسانه‌های نظامی گردان‌های القسام با انتشار اطلاعیه‌ای از درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر با استفاده از مواد منفجره و موشک‌های ضد تانک و ضد نفر، گلوله های خمپاره و انهدام مراکز تجمع ارتش اشغالگر خبر دادند.

این رسانه‌ها ویدئویی را نیز منتشر کردند که در آن صحنه‌هایی از هدف قرار دادن مواضع نیروهای اشغالگر در محور «نتزاریم» با خمپاره‌ها و موشک‌های «القسام» را نشان می‌داد و صحنه‌هایی از گرفتار شدن یک نیروی صهیونیستی در کمین نیروهای مقاومت را نیز منتشر کردند.

گردان های القسام همچنین یک تانک «مرکاوا4» و دو نفر بر نظامی رژیم صهیونیستی را با دو راکت ضد زره «آل یاسین 105» در محله التنور و خیابان «جرج» در شرق شهر رفح در جنوب باریکه غزه هدف قرار دادند.

نیروهای القسام همچنین دو دستگاه جیپ نظامی را با یک بسته انفجاری و راکت ضد زره آل یاسین 105 در نزدیکی برج مکه و میدان الامین محمد در محله تل الهوا در جنوب غزه منهدم کردند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 281 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

14:53 | تاز‌ه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در 4 مورد جنایت جدید، 61 شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و 129 نفر دیگر را زخمی کرد.

از هفتم اکتبر (15 مهرماه 1402) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون 38 هزارو 443 فلسطینی در نوار غزه شهید و 88 هزار و 481 نفر دیگر مجروح شدند.

14:39 | افزایش آمار شهدای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به خان‌یونس

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تا این لحظه آمار کشتار هولناک اشغالگران در خان‌یونس به بیش از 71 شهید و 289 مجروح رسیده است.

1

13:12 |ویدیوی خلاقانه جوان مصری درباره ضرورت بایکوت و تحریم کالاهای آمریکایی-اسرائیلی (زیرنویس فارسی)

1

12:54 |تعهد 13 سال پیش السنوار به همرزمانش قبل از خروج از اسارت

اسیر آزاد شده فلسطینی که سال ها با یحیی السنوار رهبر حماس در غزه در زندان مرکزی عسقلان هم سلولی بود، از تعهد و وعده 13 سال پیش وی در شب آزادی خود در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» به همه اسیران فلسطینی سخن گفت.

(جزییات بیشتر)

12:13 | تظاهرات گسترده شب گذشته مردم اردن برای اعلام همبستگی با غزه و حمایت از مقاومت فلسطین و حماس

1

11:56 | دست کم 10 شهید و 100 زخمی در دور جدید حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب باریکه غزه

برخی منابع نیز از افزایش شمار شهدا به بیش از 40 نفر خبر دادند.

هشدار: این ویدیو حاوی تصاویر دلخراش است

1

1

1

11:50 | نجات تجارت خارجی رژیم اشغالگر توسط 5 کشور عربی در جریان جنگ غزه

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی تغییرات به وجود آمده در صادرات این رژیم در سال‌های 2022 و 2023 را منتشر کرد.

(جزییات بیشتر )

11:41 | خطاب به مکرون: حوادث غزه، دروغ بودن تمدن شما را فاش کرد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «برخی شکایت دارند که ما به غزه کمتر از اوکراین اهمیت می دهیم و این زیان زیادی به ما می زند باید نشان دهیم که این مساله نادرست است.»

(جزییات بیشتر)

10:56 | نتایج یک نظرسنجی: افزایش قابل توجه حمایت لبنانی‌ها از حزب‌الله در صورت جنگ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در صورت جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان، حمایت شهروندان لبنانی از حزب‌الله به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

(جزییات بیشتر)

10:51 |آرژانتین حماس را گروه تروریستی اعلام کرد

در ادامه اقدامات «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین در حمایت از رژیم صهیونیستی، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور با انتشار بیانیه‌ای به‌صورت رسمی حماس را یک «سازمان بین‌المللی تروریستی» اعلام کرد.

در این بیانیه آمده: «گروه حماس توسط دولت آرژانتین به‌عنوان سازمان بین‌المللیِ تروریستی اعلام شده است». رئیس‌جمهور این کشور همچنین دستور داد که اموال و دارایی‌های این گروه مسدود شود.

10:26 | تخریب کامل دانشگاه اسلامی غزه در حملات اخیر اشغالگران صهیونیست

1

09:27 | فعال شدن سامانه گنبد آهنین برای رهگیری هدفی در آسمان شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی

1

08:52 | افشاگری « ایهود اولمرت» از بازی جدید کابینه نتانیاهو علیه لبنان

"ایهود اولمرت" نخست‌وزیر اسبق رژیم اشغالگر تأکید کرد که هدف اسموتریچ(وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) و بن گویر(وزیر امنیت داخلی) ایجاد شهرک‌سازی در جنوب لبنان است.

وی در ادامه به بازی جدید و مضحک نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش اشاره می‌کند و می‌گوید: همچنین "در آینده نزدیک، یک خاخام یک یا دو آیه در کتاب‌های باستانی پیدا خواهد کرد که ثابت می‌کنند جنوب لبنان همواره بخشی از سرزمین یهودیان بوده است!

اولمرت تاکید می‌کند: از این‌رو جنبش بزرگ شهرک‌نشینان به سرکردگی دانیلا وایس( از سران شهرک سازی رژیم صهیونیستی) تاسیس شد تا بستر، فراهم‌تر شود و لذا، به خاطر این هدف جنون‌آمیز، این دو نفر وضعیت را به سمت یک جنگ فراگیر در شمال( مرز با لبنان) سوق می‌دهند.

08:38 | ادامه تظاهرات و محکومیت حمایت آمریکا از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در واشنگتن

گالری

08:19 | تصاویری از منفجر کردن خانه‌های فلسطینیان در محله الرمال در غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی

1

2

07:59 | تله انفجاری قسام برای نیروهای رژیم اشغالگر در محله تل الهوی غزه
قسام


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها