تعهد 13 سال پیش السنوار به همرزمانش قبل از خروج از اسارت

تعهد 13 سال پیش السنوار به همرزمانش قبل از خروج از اسارت
شنبه 23 تير 1403 - 12:28

اسیر آزاد شده فلسطینی که سال ها با یحیی السنوار رهبر حماس در غزه، در زندان مرکزی عسقلان هم سلولی بود، از تعهد و وعده 13 سال پیش وی در شب آزادی خود در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» به همه اسیران فلسطینی سخن گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش عربی 21، «نبیه عواضه» اسیر آزاد شده فلسطینی و هم‌سلولی سابق یحیی السنوار در زندان مرکزی عسقلان در گفتگو با روزنامه «الوطن» اظهار کرد که او 13 سال قبل شب آزادی‌اش از زندان در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» با صدای بلند گفت: اگر شما را آزاد نکنم السنوار نیستم.

او افزود: در طول تنظیم قرارداد وفاداری به آزادگان، محمد السنوار، برادر او مسوول تهیه لیست اسامی اسرایی بود که در ادامه آزاد شدند، السنوار از برادرش خواست که این لیست شامل اسرای سایر گروه‌های فلسطینی همانند جنبش فتح، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش مردمی باشد و تنها محدود به اعضای جنبش حماس نباشد.

عواضه در ادامه گفت که السنوار با اسرا مهربان و در برابر زندانبان‌های صهیونیست محکم بود.

یحیی السنوار پس از آزادی از زندان، در جنبش حماس مسوول پرونده اسرا شد و توانست طی ده‌ها عملیات نظامی چهار سرباز اسرائیلی را به اسارت درآورد که دو تن از آنها در جریان جنگ غزه در سال 2014 اسیر شدند.

مذاکرات برای آزادی این چهار اسیر صهیونیست پس از ریاست وی به جنبش حماس در غزه برای اولین بار در سال 2017 و انتخاب مجدد وی برای 4 سال بعد ، به امید دستیابی به قرارداد جدیدی مانند چارچوب «وفاداری به آزادگان » برای آزادی اسیران فلسطینی ادامه داشت. ”

جنبش حماس در وب سایت رسمی خود گزارش داد، السنوار دسامبر 2022، به شکست مذاکرات با رژیم اشغالگر اسرائیل برای آزادی چهار اسیر اسراییلی در ازای خالی کردن زندان‌های این رژیم از اسرای فلسطینی اشاره و تلاش کرد پیش از اینکه این پرونده برای همیشه بسته شود، مهلت دیگری به آنها بدهد اما در نهایت مذاکرات متوقف شد.

پربیننده ترین خبرها