افزایش شهدای خان‌یونس به ۷۱ نفر/ تکذیب ترور فرمانده کل نظامی حماس + ویدیو

شنبه 23 تير 1403 - 15:08

وزارت بهداشت آمار شهدا و مجروحان جنایت در اردوگاه آوارگان مواصی خان یونس در جنوب غزه را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای این جنایت به ۷۱ نفر رسیده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش های منتشر شده، وزارت بهداشت غزه عصر امروز (شنبه) اعلام کرد که شمار شهدای جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان مواصی در شهر خان‌یونس در جنوب باریکه غزه به ۷۱ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۲۸۹ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر خان‌یونس را به طور گسترده بمباران کرد.

حماس: ادعای ترور محمد ضیف دروغ است
در همین حال «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: ادعاهای اشغالگران در خصوص ترور «محمد الضیف» فرمانده نظامی حماس (فرمانده کل قسام) توجیهی دروغین است، شهدای جنایت در مواصی خان یونس همگی غیر نظامی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی و رافع سلامه، فرمانده تیپ خان یونس حماس را در حمله به منطقه‌ای بین المواصی و خان یونس هدف قرار داده است.

در همین حال، شاهدان عینی درباره لحظات اولیه این جنایت که در منطقه «المواصی» واقع در غرب خان‌یونس اتفاق افتاد، گفتند که ارتش صهیونیستی بمباران گسترده و شدید در این منطقه انجام داد و با جنگنده‌های اف ۱۶ بمب‌های نیم تنی بر روی اردوگاه آوارگان انداخت.

شاهدان همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ۹ موشک به طور پیاپی اردوگاه را هدف قرار داد.

مواصیبه گفته این شاهدان، بعد از آن پهپادهای رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان در المواصی را هدف قرار داده و به وسیله تیربار به سمت خودروهای امدادی تیراندازی کردند.

طبق این گزارش، این منطقه به طور کامل هدف قرار گرفته است؛ منطقه‌ای که بیش از ۸۰ هزار آواره در آن وجود دارد.

منابع خبری امروز اعلام کرده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با بمباران شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه، دست کم ۲۰ نفر را شهید و ۱۲۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

پربیننده ترین خبرها