گزارش العالم از مانع تراشی نتانیاهو در توافق مبادله اسرا

شنبه 23 تير 1403 - 17:41

خبرنگار العالم از رام الله گزارش داد: رئیس سابق شین بت رژیم اسرائیل در مصاحبه ای در شبکه 12 عبری اظهار داشت که نتانیاهو بیشتر از بازگرداندن اسرای اسرائیلی در نزد حماس، به فکر خود و سرنوشت خویش است لذا اگر تحت فشار کافی قرار گیرد، تسلیم خواهد شد.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین خاطرنشان کرد: عامی آیالون عامی آیالون، رئیس سابق شین بت، با حمله به نتانیاهو گفته وی مانع انجام توافق مبادله اسرا شده است،نتانیاهو به همین دلیل حق انتخاب رئیس بعدی شین بت را ندارد.

وی به نقل از گیلی کوهن، خبرنگار کانال عبری کان در شبکه 12 اسرائیل، گفت: نتانیاهو اصرار دارد که همه موارد توافق را خودش مدیریت کند و در جلسه کابینه گفته: " می خواهم کنترل رفح را حفظ کنیم.

کوهن افزود: نتانیاهو از طریق واتساپ با نهادهای رسمی در حال انجام بحث و تصمیم گیری است که به صورت رسمی مستند نیست، وی از طریق واتس اپ مطالب را تایید و بررسی می کند، بنابراین مطالب واتس اپ نمی تواند به عنوان سندی قابل استناد برای مقامات اسرائیلی باشد.

خبرنگار العالم گزارش داد: نتانیاهو در همه دوره های قبلی تلفن همراه نداشت و این اولین بار است که از تلفن همراه استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: دانا فایس، تحلیلگر مسائل سیاسی صهیونیست در شبکه 12 این رژیم، گفت: نتانیاهو به دنبال مانع تراشی بر سر راه توافق مبادله اسرا است در حالی که هر تاخیری، بر شمار اسیران اسراییلی زنده ای که می توان آنها را بازگرداند تأثیر می گذارد.

پربیننده ترین خبرها