گزارش العالم از تشدید تنش میان عربستان و یمن/ موضع صنعا در حمایت از فلسطین تغییر ناپذیر است

يکشنبه 24 تير 1403 - 22:43

پس از ماه‌ها آرامش بین صنعا و ریاض که در جریان آن پرونده مذاکرات شاهد پیشرفت‌های نسبی بود، به نظر می‌رسد تنش میان طرفین مجددا تشدید شده است.

العالم – یمن

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن گزارش داد: اخیرا عبدالملک حوثی رهبر انصارالله یمن به عربستان سعودی به دلیل تبعیت از دستورات آمریکا و انجام اقدامات تشدیدکننده هشدار داد.

عبدالله النعیمی عضو دفتر سیاسی انصارالله در این باره به خبرنگار العالم گفت: تلاش عربستان سعودی برای بازی در پشت صحنه جهت آسیب رساندن به مردم یمن به هیچ وجه قابل تحمل نیست و ما نمی توانیم در برابر این توطئه پلید سکوت کنیم. همانطور که عبدالملک حوثی رهبر انصارالله گفت، ما مجبور خواهیم بود از خود دفاع کنیم تا عربستان سعودی دست از سر مردم یمن بردارد.

بنابر این گزارش،‌ صنعا اعلام کرده که ائتلاف عربستان سعودی تحریمهای جدیدی را علیه یمن به ویژه فرودگاه آن اعمال کرده که شامل توقف تعامل با چندین بانک و شرکت صرافی در مناطق تحت کنترل خود و جلوگیری از فعالیت فرودگاه صنعا است که به دستور آمریکا و با هدف فشار بر صنعا برای توقف عملیات هایش در حمایت از فلسطین می باشد.

عارف العامری سخنگوی نیروها و احزاب سیاسی ضد تجاوز به یمن در گفت وگو با العالم اظهار داشت: حکومت عربستان سعودی موضع یمن را نادیده می گیرد و این اقداماتش تحت فشار آمریکا برای جلوگیری از تحقق صلح در یمن انجام می شود اما تنش آفرینی آمریکا یا عربستان هرگز باعث تغییر موضع ما نسبت به فلسطین نمی شود.

پربیننده ترین خبرها