گزارش العالم از فاجعه انسانی در حسکه پس از قطع آب آشامیدنی توسط ترکیه+فیلم

سه شنبه 26 تير 1403 - 12:35

به دنبال سیطره نظامیان ترکیه و شبه نظامیان وابسته به این کشور بر تنها منبع آب آشامیدنی حسکه سوریه و قطع آب آشامیدنی به روی اهالی، موارد بی‌شماری از ابتلا به بیماری در این شهر و حومه غربی آن گزارش شده است.

العالم - سوریه

دکتر عمر العاکوب، مدیر کل بیمارستان قامشلی به شبکه خبری العالم گفت: شهروندان به ناچار برای تأمین آب مورد نیاز خود به آب چاه و آب‌های شور روی آورده‌اند و این مسأله باعث شیوع بیماری در این منطقه شده است. ما از طریق شما (شبکه العالم) از سازمان‌های بین‌المللی می خواهیم وضعیت آب‌های آشامیدنی علوک را پیگیری کنند.

با شیوع موارد متعددی از انواع بیماری‌ها و میکروب ناشی از استفاده اهالی از منابع آب نامطمئن، زنگ خطر در منطقه الجزیره سوریه به صدا درآمده است.

با وجود درخواست کمک از مقامات داخلی و با توجه به شروع فصل گرما و افزایش درجه حرارت، اهالی و مراکز درمانی همواره نگران سلامت کودکان خود هستند.

با وجود تلاش های مداوم دولت برای حل این مشکل با استفاده از امکانات موجود و در سایه شرایط دشوار معیشتی - که جنگ و درگیری در این منطقه ایجاد کرده است - اهالی همچنان خواستار راه حل‌های ریشه‌ای و دائم و نه موقت برای این مشکل هستند.

مسئولان بهداشتی استان حسکه درباره وقوع فاجعه انسانی در این منطقه هشدار داده‌اند تا شاید فریاد مردم و مسئولان این منطقه به گوش طرف‌های مرتبط در سطح بیین‌الملل رسیده و آنها را وادار به طرح تدابیری برای مصون نگه داشتن منابع آبی از تبعات جنگ و درگیری در منطقه کنند.

پربیننده ترین خبرها