لحظه به لحظه با 285 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 285 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 27 تير 1403 - 08:53

رژیم اشغالگر بامداد امروز (چهارشنبه) در 285 مین روز حملات متوالی به غزه و کرانه باختری، ساختمانی را در مجاورت اردوگاه آوارگان فلسطینی النصیرات در مرکز باریکه غزه بمباران و شمار دیگری از فلسطینیان را شهید و مجروح کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رسانه های فلسطینی از حمله هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان جولس در اردوگاه جدید واقع در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه خبر دادند.
در حمله جنگنده‌های اشغالگران به ساختمانی در مرکز باریکه غزه، ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و چند نفر دیگر زخمی شدند.

تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی درحالی است که بنابر اعلام روز گذشته (سه شنبه) وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر ماه) تا کنون، شمار شهدای حملات ارتش این رژیم به باریکه غزه به ۳۸ هزار و ۷۱۳ نفر رسیده است.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 285مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

19:42 | قسام ارتش صهیونیست را در جنوب غزه غافلگیر کرد

تات

رزمندگان گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- با کمین در مسیر یک خودروی ارتش صهیونیستی در "تل الهوی" در جنوب غزه، آن را هدف قرار دادند.

17:57 | باج‌خواهی آمریکا از 5 کشور عربی در مورد غزه

یک منبع سیاسی بلندپایه اردنی از فشارهای شدید دولت آمریکا بر چند کشور عربی از جمله اردن برای تغییر مواضع آنها درباره اعزام نیروهای عربی برای تأمین امنیت باریکه غزه پس از پایان جنگ پرده برداشت.

17:30 | کمین دوم در چارچوب "کمین ناگهانی" که توسط گردان‌های قسام نزدیک میدان الامین محمد در محله تل الهوى در غزه اجرا شد، شامل انفجار یک خودروی اسرائیلی با یک بمب ضد تانک است.

ییی

17:18 | گردان‌های قسام: تصاویری از یک کمین پیچیده رزمندگان خود را علیه صهیونیست ها در نزدیکی میدان الامین محمد در محله تل الهوى در جنوب شهر غزه منتشر کرد.

قسام

17:07 | آزادی خبرنگار فلسطینی پس از ۹ ماه اسارت

اشغالگران، «عماد ابوعواد» خبرنگار فلسطینی را پس از ۹ ماه اسارت آزاد کردند.

16:38 | گزارش واشنگتن‌پست درباره دلایل تعویق آتش‌بس در غزه

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست درباره دلایل تعویق آتش‌بس در غزه نوشت: اختلافات باقیمانده میان طرفین ممکن است ساده به نظر برسد، اما این اختلافات به مسائل اساسی مانند نوع حکومت آینده در این منطقه مربوط می‌شود.

16:28 | گردان های قدس ویدیویی از شکار یکی از نظامیان صهیونیستی را در حین نفوذ به محله الشجاعیه در شرق شهر غزه را منتشر کردند

ش

16:12 | 5 شهید و تعدادی مجروح بر اثر حملات صهیونیست ها به شهر عبسان در شرق خانیونس/الجزیره

14:55 | روزنامه آمریکایی: اسرائیل در حمله به «المواصی» ۸ تُن بمب بر سر غیرنظامیان ریخت

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران اخیر خود در منطقه «المواصی» در شهر «خان یونس» ۸ تُن بمب و مواد منفجره را بر سر غیرنظامیان ریخت.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته در جنایتی وحشتناک چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی را هدف قرار داده که در این حمله بیش از ۴۰۰ نفر شهید و یا زخمی شدند.

14:21 | شهادت81 نفر دیگر در غزه /شمار شهدا به 38794 نفر رسید

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 38794 شهید و 89364 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 81 نفر به شهادت رسیده و 198نفر مجروح شده‌اند.

13:52 | تصاویری از هدف قرار دادن محل تجمع سربازان و خودروهای دشمن صیونیستی در اطراف گذرگاه رفح با راکت از نوع 107 و گلوله های خمپاره

راکت

13:28 | وزارت خارجه آمریکا: «اسرائیل» نمی تواند حماس را از نظر نظامی شکست دهد و در نهایت به یک راه حل سیاسی در غزه نیاز دارد.

13:07 | بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی در حال انتقال نظامیان زخمی این رژیم در نوار غزه به بیمارستان «هداسا عین کاریم» در داخل اراضی اشغالی

بال

12:50 | ادعای رژیم اشغالگر درباره شهادت برادر السنوار در جنایت المواصی غزه

رسانه‌های عبری ادعا کردند که ارتش رژیم اشغالگر در حال انجام تحقیقات اولیه درباره ترور یکی از برادران یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در باریکه غزه، در جریان حمله جنایتکارانه اخیر به منطقه المواصی در جنوب این باریکه غزه است.

12:47 | تظاهرات ضد صهیونیستی در نزدیکی همایش ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی آمریکا

هزاران فعال ضد جنگ و حامی فلسطین تظاهرات بزرگی را در محکومیت رژیم صهیونیستی و حامی آمریکایی آن، در نزدیکی همایش ملی حزب جمهوری‌خواه در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین آمریکا برگزار کردند.

جزئیات بیشتر

12:13 | بحران کمبود تانک در ارتش رژیم صهیونیستی به علت جنگ غزه

تانک

بسیاری از تانک های رژیم صهیونیستی در نبردهای غزه منهدم شده یا آسیب دیده اند و این مساله باعث بحران کمبود تانک در ارتش رژیم صهیونیستی شده است .

10:54 | کشمیری‌ها مراسم عاشورا همراه با راهپیمایی‌های برزگی گرامی می دارند که طی آن پرچم عظیم فلسطین ، پرچم‌های محور مقاومت و ایران را به همراه پرچم‌های حسینی برافراشتند.

کشمیر

10:47 | حزب الله در کمین رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان/ احتمال ورد سوریه به جنگ با اشغالگران

یک روزنامه روسی با اشاره به تمرکز حزب الله لبنان در درگیری با رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان اشغالی، از احتمال ورود سوریه به این نبرد در صورت وقوع جنگ نوشت.

10:40 | رژیم صهیونیستی صبح امروز 16 اسیر فلسطینی را آزاد کرد که در میان آنها یک زن سالخورده فلسطینی هم وجود دارد

اسیر

10:08 | واکنش حماس به گزارش دروغ و غیر حرفه ای دیده بان حقوق بشر

جنبش حماس گزارش اخیر "دیده بان حقوق بشر" را غیر حرفه ای، فاقد اعتبار و دارای سوگیری در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

09:51 | رسانه صهیونیستی يديعوت أحرنوت اعلام کرد:

ارتش" اسرائیل" برآورد می کند که نیمی از 30000 عضو حماس هنوز در غزه زنده هستند.

حماس همچنان دارای موشک های دوربرد و موشک هایی است که می توانند به تل آویو و قدس اشغالی برسند.

حماس تولید تسلیحات از جمله هواپیماهای بدون سرنشین را از سر گرفته است.

09:27 | جنایت "المواصی" در خان‌یونس با بمب‌های سنگین آمریکایی انجام شد

حمله رژیم اشغالگر به منطقه المواصی در باریکه غزه یکی از خونین‌ترین حملات در بیش از ۹ ماه جنگ به‌شمار می‌رود و به گفته کارشناسان تسلیحات، در این حمله از بمب‌های آمریکایی استفاده شده است.

جزئیات بیشتر

09:18 | اشغالگران صهیونیست از 7 اکتبر (15 مهر ماه 1402)تاکنون 10 درصد از روزنامه نگاران فلسطینی را ترور کرده اند.

ش

08:50 | ویدویی از حملات صهیونیست ها به ساختمانی در اردوگاه النصیرات که چند شهید و مجروح برجای گذاشت

نصیر

08:39 | درگیری شدید نیروهای مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر صهیونیست در منطقه شرقی شهر جنین

در

08:19 | یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که بنا بر برآورد های ارتش رژیم صهیونیستی حماس همچنان دارای راکت‌ها و موشک‌های دوربردی است که می‌توانند به «تل آویو» و قدس اشغالی برسند.

08:02 | ارتش رژیم صهیونیستی یک مسجد را در غزه بمباران کرد

ارتش اشغالگر صهیونیست بامداد امروز مسجد «عبدالله عزام» در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را هدف قرار داد.

طبق آخرین گزارش‌ها، یک نفر شهید و ده‌ها تن دیگر در این حمله زخمی شده‌اند.

07:42 | ناکامی گنبد آهنین در رهگیری موشک های مقاومت

گنبد

ویدیویی که نشان می دهد که گنبد آهنین صهیونیست ها نمی تواند موشک باران مقاومت را رهگیری کند و این موشک ها مستقیما به منطقه جبل میرون در شمال فلسطین اشغالی اصابت می کند.

07:04| جنگنده های رژیم اشغالگر ساختمانی در اردوگاه نصیرات در غزه را هدف قرار دادند

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها