فعالیت بندر ایلات به دلیل حملات در یمن متوقف شده است

فعالیت بندر ایلات به دلیل حملات در یمن متوقف شده است
يکشنبه 31 تير 1403 - 16:34

روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از گدعون گولبر مدیر عامل بندر ایلات این رژیم نوشت: به دلیل ناتوانی کشتی ها در رسیدن به بندر به دلیل حملات یمنی ها در دریای سرخ، فعالیت این بندر به طور کامل متوقف شده است.

العالمفلسطین اشغالی

وی افزود: از نوامبر 2023 این بندر به دلیل ادامه بحران در دریای سرخ بسته شد و فعالیت آن به بنادر اشدود و حیفا انتقال یافت و تعداد زیادی از کارگران آن بیکار شدند.

گولبر تأکید کرد که زیان وارد شده به بندر بالغ بر 50 میلیون شیکل معادل 14 میلیون دلار است و اگر تل آویو با همکاری متحدان خود اقدامی برای توقف این حملات انجام ندهد، ممکن است رقم مزبور افزایش یابد.

چند روز قبل، آوی هورمرو، رئیس هیئت مدیره و مالک بندر ایلات، در نامه ای خطاب به وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله دولت بنیامین نتانیاهو برای نجات مالی این بندر به خاطر توقف فعالیت آن شد.

هورمرو در این نامه افزود: با توجه به بسته شدن خط کشتیرانی در باب المندب، من و شرکایم بار هزینه های هنگفت نگهداری بندر و پرداخت دستمزد کارکنان در هشت ماه گذشته را به عهده داریم.

در دهه‌های گذشته، بندر ایلات مرکز فعالیت های تجاری ورودی و خروجی به رژیم صهیونیستی به ویژه با کشورهای آسیایی و آفریقایی بوده است.

در دو سال قبل از شروع جنگ اسرائیلی علیه غزه نیز این بندر به عنوان دروازه ورود خودرو به بازارهای رژیم بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها