ترکیه: پ.ک.ک مانند سرطان در عراق در حال انتشار است

ترکیه: پ.ک.ک مانند سرطان در عراق در حال انتشار است
چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 20:02

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به وجود توافق آنکارا و بغداد در زمینه پاک‌سازی منطقه شمال عراق گفت: پ.ک.ک مانند سرطان در عراق در حال انتشار است و این امر دیگر مشکل ما نیست و به مشکلی در امنیت ملی عراق تبدیل شده است.

العالم - ترکیه

"هاکان فیدان" وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آمریکایی‌ها و غربی‌ها موافق‌اند که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اتخاذ گام در روند دستیابی به توافق پایان‌دهنده به جنگ اجتناب می‌کند چرا که آتش‌بس در فلسطین با اهداف سیاسی نتانیاهو منطبق نیست.

فیدان درباره روابط ترکیه با دیگر کشورها گفت: روابط ترکیه با برادران عرب به سطح خوبی رسیده است. طبیعی است که اختلاف‌هایی وجود داشته باشد، اما کشورهای به بلوغ رسیده باید این اختلاف‌ها را در یک چارچوب راهبردی خاص مدیریت کنند.

وی در خصوص عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق بیان کرد: "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به آغاز هرگونه رایزنی در هر سطحی از جمله در سطح ریاست کشور، برای حل و فصل مشکلات موجود ابراز آمادگی کرد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: سوریه به‌ویژه مناطق تحت کنترل حزب کارگران کردستان باید از تروریسم پاکسازی شود. یک سازمان تروریستی وجود دارد که منابع ملت سوریه را غصب کرده است و ما باید با آن مبارزه کنیم و نفت و منابع انرژی را از آن گرفته و به ملت سوریه بازگردانیم.

فیدان در خصوص روابط با عراق تصریح کرد: حزب کارگران کردستان از هرج و مرج در عراق استفاده کرده است. پ.ک.ک مانند سرطان در عراق در حال انتشار است. این امر دیگر مشکل ما نیست و به مشکلی در امنیت ملی عراق تبدیل شده است.

وی در ادامه بر وجود توافق ترکیه و عراق در زمینه پاکسازی منطقه در راستای عاری بودن از سلاح، تروریسم و درگیری‌ها چه به دلیل حضور داعش چه حزب کارگران کردستان تاکید کرد.

گفتنی است روز گذشته "محمد شیاع السودانی" نخست‌وزیر عراق دستور داد از این پس در تمام اسناد و مکاتبات دولتی از پ.ک.ک به عنوان "حزب ممنوعه کارگران کردستان" نام برده شود.

پربیننده ترین خبرها