گزارش العالم از گردهمایی بین‌المللی حمایت از مقاومت در تونس

پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 - 14:58

نمایندگانی از کشورهای مختلف اسلامی و آمریکای لاتین با شرکت در گردهمایی بین المللی در تونس، بر ریشه‌های مشترک مقاومت در برابر اشغالگران و پیروزی نهایی غزه و مقاومت دلیرانه آن تاکید کردند.

العالم - تونس

وجدی بن مسعود خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس گزارش داد: گردهمایی بینالمللی با هدف بررسی ابعاد و پیامدهای نبرد طوفان الاقصی و افشای دروغ‌پردازی رژیم اشغالگر درباره مقاومت فلسطینی نزد افکار عمومی در جهان، در پایتخت تونس برگزار شد که تجسم همبستگی جهانی با مردم فلسطین است.

عبدالملک سکریه، دبیر کمپین جهانی بازگشت به فلسطین به خبرنگار العالم گفت: پیشتر روایت دروغین صهیونیستی درباره مقاومت فلسطین رسانه ها و افکار عمومی بین المللی را تحت کنترل خود درآورده بود اما پس از جنگ غزه، افکار عمومی بین المللی به نفع آرمان فلسطین تغییر کرده است.

در این گردهمایی، یک دیپلمات ارشد و نمایندگان جناح‌های مقاومت بر دیپلماسی موثر نمایندگان گروه‌های مقاومت، تحولات منطقه‌ای ناشی از نبرد طوفان الاقصی و پیروزی نهایی فلسطین تاکید کرد.

به گفته سخنرانان، مخاطرات سیاسی این نبرد، طرح انحلال آرمان فلسطین و پروژه صهیونیستی - آمریکایی را به شکست کشاند.

رسمی ابوعیسی مسئول روابط عربی در جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد که پیش از عملیات طوفان الاقصی صحبت از نابودی آرمان فلسطین بود اما امروز صحبت از انحلال پروژه صهیونیستی- آمریکایی در منطقه است. واقعیت این است که بر اساس اتفاقات گذشته و حوادث جاری، صهیونیست‌ها نگران موجودیت اسرائیل هستند.

دستاوردهای نظامی مقاومت در غزه و جبهه‌های پشتیبانی از دیگر بحث‌های مورد توجه شرکت‌کنندگان بود.

حاضران به این نکته اشاره کردند که با ادامه تهاجم برای دهمین ماه، محور مقاومت، رویارویی را به داخل سرزمین‌های تحت اشغال رژیم اشغالگر کشاند و اختلافات آنها در جبهه داخلی را تشدید کرد.

میر مسعود حسینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز گفت که شکاف داخلی در رژیم صهیونیستی، استعفای بسیاری از وزرای کابینه اشغالگر و کناره‌گیری شماری از نظامیان از مشارکت در جنگ و ابطال ضمانت اجرایی توافق موسوم به پیمان ابراهیم را از آثار مقاومت دانست.

در پایان حاضران در این گردهمایی بر توسعه آگاهی توده‌های مردم عرب برای حمایت از مقاومت و مقابله با برنامه‌های عادی‌سازی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها