هریس به نتانیاهو: درباره شرایط انسانی در غزه، ساکت نخواهم شد

هریس به نتانیاهو: درباره شرایط انسانی در غزه، ساکت نخواهم شد
جمعه 5 مرداد 1403 - 08:02

معاون رئیس‌جمهور آمریکا، طی دیداری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به شدت او را درباره شرایط انسانی وخیم در باریکه غزه تحت فشار گذاشت، دیداری که تحلیل‌گران با توجه به احتمال ریاست‌جمهوری هریس و تغییر در سیاست واشنگتن نسبت به تل‌آویو، آن را به دقت زیر نظر داشتند.

العالم- آمریکا

"کامالا هریس" معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، طی دیداری با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به شدت او را درباره شرایط انسانی وخیم در باریکه غزه تحت فشار گذاشت و گفت: "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما نحوه انجام این کار مهم است." معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه عنوان کرد که نگرانی‌های جدی خود را درباره ابعاد رنجی که مردم غزه متحمل می‌شوند با نخست وزیر اسرائیل در میان گذاشته است.

هریس غروب پنج‌شنبه پس از این دیدار که در کاخ سفید انجام شد به جمع خبرنگاران آمد و گفت‌وگوی خود با بنیامین نتانیاهو را "صریح" خواند.

کامالا هریس اظهار داشت: "نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در آنجا به صراحت بیان کردم. من ساکت نخواهم شد."

اظهارات هریس که لحنی تند و جدی دارد، نشان‌دهنده تغییراتی مهم در سیاست واشنگتن نسبت به تل‌آویو در صورت پیروزی او در انتخابات پنجم نوامبر ست.

جنگ در غزه، موجب بروز شکاف در حزب دموکرات شده و به ماه‌ها اعتراضات گسترده دانشگاهی و تظاهرات مخالفان رژیم صهیونیستی دامن زد. کاهش حمایت شهروندان عرب آمریکایی‌ می‌تواند به شانس‌ دموکرات‌ها در میشیگان، یکی از چند ایالتی که احتمالا نتیجه انتخابات ۵نوامبر را تعیین می‌کند، آسیب بزند.

هریس روابط نزدیک‌تری با جناح پیشرو در حزب دموکرات دارد که شماری از آن‌ها، بایدن را به تعیین شرایطی برای ارسال سلاح‌های ایالات متحده به تل‌آویو به دلیل نگرانی از تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه، ترغیب کرده‌اند.

آتش‌بس موضوع مذاکراتی است که ماه‌هاست در جریان است. مقامات آمریکایی معتقدند طرف‌های مذاکره بیش از هر زمان دیگری به توافقی نزدیک شده‌اند که منجر به آتش‌بسی شش هفته‌ای در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها