لحظه به لحظه با 295مین روز حمله.. نظام درمانی غزه زیر آتش صهیونیست‌ها

لحظه به لحظه با 295مین روز حمله.. نظام درمانی غزه زیر آتش صهیونیست‌ها
شنبه 6 مرداد 1403 - 09:23

ارتش رژیم صهیونیستی در 295 مین روز از حمله به باریکه غزه، ضمن بمباران شدید مناطق مختلف، نظام درمانی این منطقه را هم هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که گروه‌های مقاومت هر از گاهی از حمله به خودروهای نظامی و مواضع ارتش این رژیم در محورهای مختلف غزه خبر می‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

حمله ارتش اشغالگر به خان‌یونس برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت و طی چهار روز درگیری بیش از 180هزار آواره فلسطینی را مجددا وادار به کوچ اجباری کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که حمله‌های شدید اخیر در منطقه خان یونس، منجر به موج جدید آوارگی داخلی در سراسر غزه شده است و حدود 182 هزار آواره از روز دوشنبه تا پنجشنبه از مرکز و شرق خان‌یونس کوچ اجباری کردند وصدها نفر دیگر هنوز در شرق شهر گیر افتاده‌اند.

وب سایت آمریکایی اکسیوس روز جمعه در خصوص تلاش‌ها برای دستیابی به توافق اعلام کرد که ویلیام برنز، رئیس سیا یکشنبه آینده در رم با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، دیوید بارنیا، مدیر موساد "اسرائیل" و عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعاتی مصر، درباره توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

گزارش لحظه به لحظه از 295مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

14:50 | افزایش آمار شهدای غزه به 39 هزار و 258 نفر

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 39 هزار و 258 نفر رسیده است.

14:36 | تونسی‌ها خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان شدند

جمعی از شهروندان تونسی‌ با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در تونس، در اعتراض به ادامه کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه، خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.

(جزییات بیشتر)

1

13:15 |حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان در دیرالبلح

سخنگوی بیمارستان الاقصی اعلام کرد بیش از 24 فلسطینی در این حمله به شهادت رسیدند.

1

13:05 | آسه‌آن حملات علیه غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) به دنبال نشست وزیران خارجه کشورهای عضو در کشور لائوس، طی بیانیه‌ای حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را محکوم کردند.

12:46 | گزارش العالم از تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری "اسرائیل" در استانبول

فعالان ترکیه‌ای به نشانه همبستگی با غزه در مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر صهیونیستی در استانبول تجمع کرده و خواهان تحریم سیاسی و اقتصادی این رژیم و محاکمه فرماندهان ارتش آن شدند.

(جزییات بیشتر)

1

11:56 | 2 عملیات جدید حزب‌الله؛ تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها هدف قرار گرفت

در بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز شنبه تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه «مسکفعام» با سلاح های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی بر دشمن وارد کردند.

حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت لبنان موضع الجرداح را هدف حملات موشکی قرار داده و موشک مستقیما به هدف اصابت کرده است.

11:10 |تصاویر دیگری از شهدا و مجروحانِ حمله تازه صهیونیست‌ها به خان‌یونس

1

11:06 | عضو دفتر سیاسی حماس: هم نتانیاهو و هم تشویق کنندگان او در کنگره از تحقق اهداف خود ناکام مانده‌اند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به دروغگویی‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا تاکید کرد: نتانیاهوی جنایتکار در سخنرانی خود در کنگره در جمع نمایندگان جمهوری‌خواه که هیچ تفاوتی با او ندارند بلکه هم پیمان و شریک جنایات او هستند، تلاش کرد تا از طریق یک سری دروغ‌ها و اتهامات باطل همانند روز نخست جنگ علیه غزه، واقعیت‌ها را تحریف کرده و وارونه نشان دهد.

این جنایتکار تروریست هیچ ابایی از قتل و کشتار کودکان، زنان و سالخوردگان و حتی کشتن اسرای خود ندارد و ارتش جنایتکار او در آغاز جنگ خانه من را هم در نوار غزه بمباران کرد و 5 نفر از اعضای خانواده‌ام از جمله یکی از نوه‌هایم که تنها یک سال و نیم سن داشت، به شهادت رسیدند.

حماد اظهار داشت در حالی که شرکای جنایات نتانیاهو برای دروغگویی‌های او دست می‌زدند، جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه جنایت علیه ملت فلسطین از 76 سال پیش، در حال ارتکاب جنایت و قتل عام در حق غیرنظامیان فلسطینی در رفح، خان یونس، مناطق مرکزی و دیگر مناطق نوار غزه بودند.

وی تاکید کرد که نتانیاهو در دروغگویی دستی دارد و او همان کسی است که روز هفتم اکتبر از نظر سیاسی، نظامی و اطلاعاتی شکست خورد، بنابراین به قتل و کشتار غیرنظامیان و نسل کشی علیه مردم غزه روی آورد و از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر تانک‌ها و نظامیان ترسوی خود استفاده کرد تا این گونه شکست خفت بار خود را مخفی نگه دارد و حتی فراتر از این به طور عمد اقدام به قتل و کشتار اسرای خود می‌کند تا از پرداخت هرگونه بهایی در ازای آنها فرار کند و هیچ اهمیتی به سرنوشت آنها نمی‌دهد و تنها چیزی که برایش مهم است آینده سیاسی‌اش است.

10:41 | جنایت تازه صهیونیست‌ها در شرق خان یونس؛ دست کم 10 نفر شهید شدند

ارتش اشغالگر صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود علیه غیرنظامیان فلسطینی در نزدیکی میدان عبسان بزرگ در شرق خان یونس، یک ساختمان مسکونی را بمباران کرد.

منابع پزشکی اعلام کردند تا این لحظه دست کم 10 فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و شمار زیادی هم مجروح شدند.

1

10:04| نمایش بیش از 15 هزار جفت کفش در میدانی در هلند به یاد کودکان شهید در غزه

1

09:59 | اقدام یک فعال حامی فلسطین در ژاپن؛ "من با حقیقت می ایستم، حتی اگر تنها باشم."

این فرد از ابتدای شروع جنگ ویرانگر غزه اقداماتی را در محکوم کردن این نسل‌کشی صورت داده است.

1

09:08 | کربلای این روزها؛ جدا شدن سر کودکی فلسطینی در بمباران شب گذشته خانه‌ای در النصیرات در مرکز باریکه غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی

هشدار؛ این ویدیو حاوی صحنه‌های دلخراش است

1

09:01 | آغاز مناسک پیاده‌روی اربعین از جنوبی‌ترین نقطه عراق، منطقه رأس البیشه، جنوب بصره

1

08:13 | منابع عبری زبان اعلام کردند بر اثر آتش‌سوزی در شهرک کاتسرین در شمال جولان اشغالی، دو صهیونیست کشته شدند.

این منابع به علت آتش‌سوزی اشاره‌ای نکردند.

08:04 | تصاویری از کمین گردان‌های قسام عليه نیروهای صهیونیستی در رفح

1

07:48 | تظاهرات مردم اردن در حمایت از فلسطین و‌ محکومیت نسل‌کشی در غزه

1

06:48 | نماینده روسیه: طرح بایدن مانع آتش‌بس در غزه می‌شود

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: طرح صلح غزه که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده، مانع از تلاش برای تدوین قطعنامه های جدید می شود که مستلزم آتش بس فوری است.

(جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها