پاسخ استانبول به آخرین فراخوان اسماعیل هنیه قبل از شهادت + فیلم

يکشنبه 14 مرداد 1403 - 14:24

هزاران تن از شهروندان ترکیه در شهر استانبول در پاسخ به آخرین فراخوان شهید اسماعیل هنیه در حمایت از غزه و اسرای فلسطینی تظاهرات کردند.

العالم - ترکیه

ده ها هزار تن از شهروندان ترکیه در پاسخ به آخرین فراخوان شهید اسناعیل هنیه که در سوم آگوست به منظور دفاع از غزه و حمایت از اسرای فلسطینی اعلام شد، تظاهرات کردند.

شهروندان ترکیه در پاسخ به این دعوت – که به همراه بسیاری از ملتها، آن را به مثابه وصیت شهید هنیه تلقی کرده اند - در چند شهر ترکیه تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار گرفتن انتقام خون شهیدان غزه و خون شهید هنیه شدند.

یاسین فتح الله، یکی از تظاهرات کنندگان به خبرنگار العالم گفت: "امروز به اینجا یعنی منطقه ایا صوفیه آمده ایم تا سلام خود را به برادرانمان در غزه که به رغم ماهها جنگ همچنان مقاومت می کنند، برسانیم و به آنها بگوییم که هرگز پشتشان را خالی نخواهیم کرد و در کنار آنها خواهیم ماند. همچنین سلام و دعای خود را نثار روح شهدا به ویژه شهید اسماعیل هنیه کنیم."

یکی دیگر از تظاهرات کنندگان به نام محمود یالشین به خبرنگار العالم گفت: "امروز از این مکان و از سراسر ترکیه به برادرانمان در فلسطین می گوییم که برایشان آرزوی پیروزی می کنیم و در کنارشان ایستاده ایم. شاید در این لحظه نتوانیم در کنار آنها بجنگیم اما درد تمام آنچه را که در غزه می گذرد در قلبمان حس می کنیم".

شهروند دیگری به نام یالمیز الاجان هم گفت: "خداوند به شهدای فلسطینی افتخار دفاع از حقیقت و سرزمین مقدس را اعطا کرده است همه مسلمانان در سراسر جهان باید روابط با این دشمن ظالم را قطع کنند. ما از خدا می خواهیم هر دستی را که به سمت برادران فلسطینی دراز شود، بشکند".

تظاهرات کنندگان خواستار ادامه تحریم محصولات رژیم اشغالگر و قطع روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با این رژیم شدند. همچنین بر ضرورت تحرکات رسمی برای نجات ملت فلسطین در غزه و توقف جنگ و بازگشت به غزه و آزادی فلسطین از لوث وجود رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها