رسانه‌های صهیونیستی درباره انتخاب سنوار به عنوان رهبر حماس چه می‌گویند؟

رسانه‌های صهیونیستی درباره انتخاب سنوار به عنوان رهبر حماس چه می‌گویند؟
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 13:51

رسانه‌های عبری با انتشار تحلیل هایی در باره انتصاب یحیی سنوار به جای شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس– که در تهران به شهادت رسید – گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

بحیح سنوار رهبر جدید حماس – که شناخت بسیار خوبی از رژیم صهیونیستی دارد – با اینکه در صدر فهرست افراد تحت تعقیب رژیم صهیونیستی است، عهده‌دار ریاست دفتر سیاسی حماس در عمق میدان شده است.

شورای رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی (کان) گفت: انتصاب سنوار پیامی برای "اسرائیل" با این مضمون که او زنده است و رهبری حماس در غزه همچنان قدرتمند و پابرجاست.

"اسرائیل" می‌داند که سنوار بیش از هر کسی ماهیت این رژیم را می‌شناسد. دکتر مهند مصطفی، کارشناس و تحلیل گر سیاسی می‌گوید سنوار حضور پررنگی در باور و خودآگاه اسرائیلی ها دارد به طوری که پس از عملیات طوفان الاقصی بسیاری از مأموران امنیتی این رژیم درباره او صحبت می کنند و از او خاطره دارند.

اغلب تحلیل‌گران صهیونیست او را "مردی بسیار باهوش و قاطع می دانند و از آن مهمتر مردی می دانند که توانمندی های تشکیلاتی و مدیریتی بسیار زیادی دارد و اسرائیلی‌ها را به خوبی می شناسد".

تحلیل‌گران معتقدند هدف رژیم صهیونیستی از این همه تعریف و برزگنمایی درباره سنوار بخاطر این است که چنانچه موفق به ترور وی شدند، بتوانند به جبهه داخلی این رژیم بگویند که به اصطلاح "تروریسم" را نابود کرده‌اند و "شیطان و شبح" را شکست داده‌اند.

شبکه تلوزیونی "کان" در تل آویو اذعان کرده که انتخاب سنوار نشان می دهد که حماس در غزه همچنان قدرتمند است.

از سوی دیگر "آوی یسخاروف" تحلیل‌گر امور خاورمیانه در روزنامه "تایمز آف اسرائیل" گفت: جنبش حماس "خطرناک‌ترین فرد را برای رهبری انتخاب کرده است".

"اسرائیل" سنوار را طراح عملیات "طوفان الاقصی" در 7 اکتبر 2023 (15 مهر ماه 1402) می‌داند. این عملیات خسارات و تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد آورد و وجهه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را در مقابل جهانیان از بین برد.

روزنامه معاریو هم نوشت انتخاب سنوار نوعی نمایش قدرت از سوی حماس است و پیامی است با این مضمون که این جنبش در غزه همچنان قدرتمندترین شاخه مقاومت فلسطین است.

جنبش حماس دیروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی سنوار را به عنوان جانشین اسماعیل هنیه، و رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب کرده است.

پربیننده ترین خبرها