گزارش العالم از محاصره و مرگ تدریجی اهالی استان الحسکه سوریه+ ویدیو

شنبه 20 مرداد 1403 - 20:27

اهالی استان الحسکه، در نتیجه محاصره خفه‌کننده‌ای که شبه نظامیان جدایی طلب قسد (وابسته به اشغالگران آمریکایی) بر مراکز شهرهای الحسکه و قامیشلی تحمیل، و آنها را از آب و غذا و دارو منع کرده‌اند، با مشکلات فاجعه‌باری دست و پنجه نرم می‌کنند.

العالم- سوریه

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه روز شنبه گزارش داد: برای چهارمین روز متوالی، گروه‌های وابسته به شبه نظامیان قسد که از سوی آمریکا حمایت می شوند،‌ شهرهای الحسکه و قامیشلی واقع در شمال شرقی سوریه را محاصره کرده‌اند و بدین ترتیب اهالی این مناطق از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی مانند دسترسی به قرصی نان محروم شده‌اند؛‌ زیرا جاده‌های اصلی مسدود شده و امکان دسترسی نانوایی‌ها به گندم و آرد دشوار و تا حدی غیرممکن شده است.

یکی از اهالی الحسکه به خبرنگار العالم گفت:‌ ما در شرایط یک فاجعه انسانی به‌سر می‌بریم و از شیوخ قبایل در این مناطق می‌خواهیم که برای شکستن محاصره استان‌های الحسکه و قامیشلی هر چه سریع‌تر وارد عمل بشوند؛‌ زیرا نان و آذوقه‌ای نداریم.

یکی دیگر از شهروندان سوری اهل الحسکه به خبرنگار العالم گفت:‌ امیدواریم غیرنظامیان از درگیری‌های جاری در امان بمانند و جاده‌ها در سرتاسر استان باز و تاسیسات آبی دوباره فعال شوند. ما همچنین امیدواریم که تدبیر و گفت‌وگو در اولویت باشد.

بنابر این گزارش،‌ یک کارزار مردمی نیز به‌راه افتاده است و طی ان اهالی این منطقه خواسته‌اند که درگیری‌ها در این منطقه فقط بین نیروهای دارای سلاح از جمله اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان قسد باشد و زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار ندهد.

یک شهروند سوری اهل الحسکه به خبرنگار العالم گفت: این اقدامات احمقانه توسط اشغالگران آمریکایی و ترکیه در الحسکه یک جنایت ضد بشری است و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا برای نجات بیماران، افراد مسن و کودکان مداخله کند. این جنایت نشان‌دهنده سکوت جامعه جهانی است که سیاست یک بام و دو هوا را در پرونده سوریه دنبال می‌کند.

یک شهروند دیگر الحسکه به خبرنگار العالم گفت:‌ تشنه نگه‌داشتن یک سیاست استعماری است که رژیم اشغالگر صهیونیست علیه برادران‌مان در غزه پیاده می‌کند و امروز شاهد این جنایت علیه اهالی شهر الحسکه هستیم.

به گزارش خبرنگار العالم، فاجعه انسانی که این استان در سایه محاصره خاموش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، منافی قوانین بشردوستانه و اصول اخلاقی است و مانع از ورود بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

مردم استان الحسکه در بحبوحه نگرانی از افزایش موارد بیماری در پی کمبود غذا، آب، دارو و مواد اولیه، در میان سکوت کامل جهانی، با مرگ تدریجی دست به گریبانند.

پربیننده ترین خبرها