حمله پهپادی به خودروی ارتش سوریه/ ۶ نیروی مردمی هم پیمان ارتش به شهادت رسیدند

حمله پهپادی به خودروی ارتش سوریه/ ۶ نیروی مردمی هم پیمان ارتش به شهادت رسیدند
يکشنبه 21 مرداد 1403 - 15:49

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به یک دستگاه خودروی ارتش سوریه و شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای مردمی هم پیمان ارتش خبر دادند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک در استان «دیرالزور» در شرق سوریه به نقل از منابع مطلع در حومه شرقی این استان اعلام کرد: یک پهپاد، خودروی ارتش سوریه را هدف قرار داد.

این منابع خاطرنشان کردند: این حمله منجر به شهادت ۶ نفر از نیروهای هم پیمان ارتش سوریه و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر دیگر از آنها شد.

سوریه خواستار خروج فوری آمریکا از خاک خود شد

در همین حال وزارت امور خارجه سوریه دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای با اشاره به حملات «قسد» با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا در «دیرالزور» و «الحسکه»، خواستار خروج فوری آمریکا از خاک کشور خود شد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ خود از حملات جنایتکارانه شبه‌نظامیان «نیروهای سوریه دموکراتیک» موسوم به «قسد» به دیرالزور، الحسکه و القامشلی واقع در شمال شرق سوریه و شهادت شماری از شهروندان سوری خبر داد.

بر اساس این بیانیه هواپیماهای جنگی آمریکا با حمایت قسد، غیرنظامیانی را که از خانواده‌ها و روستاهایشان دفاع می‌کردند، هدف قرار دادند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که اشغالگری آمریکا در خاک سوریه، نقض آشکار حاکمیت این کشور و حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب ابزار این کشور برای اجرای طرح‌هایش است.

سوریه همچنین خواستار توقف این تجاوزات آمریکا و خروج فوری این کشور از خاک سوریه و احترام به خواسته‌ مردم این کشور شد.

ارتش سوریه در حال نبرد با گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور و به ویژه در مناطق حاشیه ای استان ادلب و مناطق شمالی استان لاذقیه است.

پربیننده ترین خبرها