خیز حاميان صهیونیست‌ها برای سرنگونی "ایلهان عمر"

خیز حاميان صهیونیست‌ها برای سرنگونی
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 17:24

ثروتمندان آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی کارزاری را در شبکه‌های اجتماعی، با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت حمایت از "دان ساموئلز" برای مقابله با ایلهان عمر، نامزد مسلمان و ضد صهیونیست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت مینیسوتا ایجاد کرده‌اند.

العالم - آمریکا

هدف این گروه جمع‌آوری کمک برای کمیته اقدام سیاسی و راهبردی به منظور حمایت جمهوری‌خواهان از ساموئلز است.

"الکس مین" مشاور این کمپین گفت که اعضا این قدرت را دارند که ایلهان عمر دشمن شماره 1 یهودیان، اسرائیل و آمریکا را از بین ببرند.

وی تاکید کرد که تلاش برای شکست دادن ایلهان در انتخابات آتی ادامه دارد.

این اولین بار نیست که تلاش‌هایی برای کنار زدن ایلهان به دلیل مخالفتش با رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

اوایل سال جاری اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان را به خاطر مواضع ضد صهیونیستی‌اش از کمیته امور آفریقای کنگره این کشور کنار گذاشت.

کمیته امور آفریقایی کنگره شاخه‌ای از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان است که صلاحیت رسیدگی به مسائل دیپلماتیک و امنیت ملی مانند کمک‌های خارجی، جنگ و اعمال تحریم‌های بین‌المللی را دارد.

از زمانی که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در نوامبر گذشته به دست آوردند، مک کارتی قول داد برای برکناری ایلهان بکوشد.

وی گفت: به یاد دارم که در سال گذشته ایلهان درباره اسرائیل چه گفت، از آن موقع قول داده بودم که ایلهان دیگر در امور خارجه حضور نخواهد داشت و به این وعده‌ام عمل می‌کنم.

ایلهان عمر، سیاستمدار مسلمان آمریکاییِ سومالیایی الاصل است که به دنبال پیروزی در مجلس نمایندگان ایالت مینیسوتا از حزب دموکرات، شهرت یافت.

عمر پس از شروع جنگ داخلی در سومالی در سال 1991 از کشورش گریخت. او 4 سال را در اردوگاه پناهندگان در کنیا گذراند، سپس به همراه خانواده‌اش در سال 1995 به آمریکا مهاجرت کرد، آنها ابتدا در آرلینگتون در ایالت ویرجینیا ساکن شدند، اما همان سال به مینیاپولیس نقل مکان کردند.

پربیننده ترین خبرها