رسانه لبنانی:

بازدارندگی خیالی تل‌آویو پس از پاسخ اولیه موشکی و پهپادی حزب‌الله بر باد رفت

بازدارندگی خیالی تل‌آویو پس از پاسخ اولیه موشکی و پهپادی حزب‌الله بر باد رفت
دوشنبه 5 شهريور 1403 - 10:03

یک رسانه لبنانی با اشاره به پاسخ اولیه حزب‌الله به ترور «فواد شکر» فرمانده بارز حزب الله، نوشت که این عملیات بازدارندگی خیالی رژیم صهیونیستی را بر باد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه لبنانی «اللواء» در مطلبی با عنوان «واکنش حزب الله در عمق، همه مقوله های قدرت بازدارندگی اسرائیلی را بر باد داد»، نوشت: حزب الله به حالت انتظار مربوط به واکنش به ترور فرمانده فواد شکر پایان داد و روز یکشنبه ظرف ساعات محدودی، ضربه های انتقام جویانه علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی انجام داد که با وجود سانسور رسانه ای و سیاسی این رژیم آثار آن هویدا شد.

این رسانه افزود: واکنش حزب الله پس از آن رخ داد که اقدامات اسرائیلی طی ماه گذشته تشدید شده بود. واکنش حزب الله بر اهداف نظامی متمرکز شد تا مقابله به مثل با دشمن باشد. مقاومت اسلامی به مناطق غیرنظامی حمله نکرد تا بهانه ای دست دشمن ندهد.

اللواء ادامه داد: این واکنش لبنان جدا از واکنش احتمالی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران است، اما در قالب نبرد طوفان الاقصی برخی ناظران و تحلیلگران امور، این واکنش را نبردی سرنوشت ساز در راستای نبردهای آزادی فلسطین قلمداد می کنند.

این رسانه اضافه کرد: واکنش شدید حزب الله که پاسخ اولیه توصیف شد، همه مقوله های مربوط به بازدارندگی به وجود آمده اسرائیلی پس از حملات به ضاحیه، صیدا، بقاع و مناطق جنوبی لبنان و دور از خطوط تماس را بر باد داد. حمله موشکی و پهپادی حزب الله به عمق سرزمین های اشغالی، روند رویارویی را به سمت معادلات جدیدی سوق داد که دشمن را به بازنگری در محاسبات خود وادار می‌کند و متحد آمریکایی آن را در برابر تصویری میدانی و سیاسی جدید قرار می دهد که لازم است به آن توجه شود.

صبح دیروز (یکشنبه) مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ اولیه به ترور «فواد شکر» فرمانده بارز حزب الله، با بیش از 300 موشک و ده ها پهپاد، 11 پایگاه و پادگان نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید.

حزب الله در این حمله پایگاه های «میرون»، «ناوی زیو»، «زعتون»، «الزاعوره»، «السهل» و پادگان های «کیلع»، «یواف»، «نفح» و «یردن» در جولان اشغالی سوریه همچنین پایگاه های «عین زی تیم» و «راموت نفتالی» را هدف قرار داد.

به دنبال این حملات، پروازها در اراضی اشغالی لغو و بنادر تعطیل و محدودیت های شدید تردد به اجرا درآمد و به مدت 48 ساعت حالت فوق العاده در اراضی اشغالی اعلام شد.
به دنبال این عملیات، حزب‌الله لبنان ظهر یکشنبه از پایان مرحله نخست پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده جهادی ارشد خود، با شلیک انبوهی از موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود طی دیروز اعلام کرد: با استعانت از خداوند متعال مرحله اول (پاسخ به ترور فواد شکر) با موفقیت کامل به پایان رسیده است.

در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: این مرحله شامل هدف قرار دادن پادگان‌ها و مواضع اسرائیلی برای تسهیل عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق رژیم اشغالگر بود.

پربیننده ترین خبرها