الاخبار: عربستان خواستار ممانعت از مجازات رژیم صهیونیستی توسط یمن شد

الاخبار: عربستان خواستار ممانعت از مجازات رژیم صهیونیستی توسط یمن شد
چهارشنبه 7 شهريور 1403 - 15:01

روزنامه الاخبار لبنان با انتشار خبری نوشت: ریاض از تهران خواسته است که یمنی ها را از مجازات رژیم صهیونیستی منصرف کند.

العالم ـ عربستان

بنابر این گزارش روزنامه الاخبار، به نقل از منابعی در صنعا خاطرنشان کرد: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در گفت و گوی تلفنی با «عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران خواسته است تا تهران برای منصرف کردن یمنی ها از مجازات رژیم صهیونیستی میانجیگری کند.

الاخبار اضافه کرد: درخواست میانجیگری به این خاطر است که عربستان از یک سو، مهمترین خط دفاعی آمریکا از رژیم صهیونیستی است و از سوی دیگر نیز با تهدید یمنی ها روبرو است که به همه کشورها نسبت به سنگ اندازی در مسیر تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: منابع آگاه نظامی در گفت و گو با این روزنامه پیش بینی کرده اند که سکوها و میادین گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و ذخایر و مخازن نفتی و گازی در بنادر فلسطین اشغالی بویژه بنادر «حیفا» و «اسدود» و دیگر مناطق از اهداف عملیات تنبیهی ارتش یمن باشد.

این منابع، انجام عملیات مشترک ارتش یمن و مقاومت اسلامی عراق علیه اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی را دور از انتظار نمی دانند.

الاخبار به نقل از منابع آگاه در صنعا اعلام کرد که رصد و شناسایی بانک اهداف راهبردی در عمق رژیم صهیونیستی توسط یمن به پایان رسیده و مجازات این رژیم به خاطر حمله به بندر «الحدیده» حتمی است.

این منابع می افزایند: پاسخ یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به اهداف غیرنظامی در بندر الحدیده به صورت مستقل و توسط نیروهای مسلح یمن انجام می شود اما هماهنگی ها برای پاسخ جمعی به جنایت ترور «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله لبنان، میان اعضای محور مقاومت درجریان است.

پربیننده ترین خبرها