گزارش العالم از کنگره بین‌المللی رویان +فیلم

پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 13:13

بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان و بیستمین کنگره بین‌المللی فناوری سلول‌های بنیادی رویان به کار خود پایان داد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، این کنگره به همت پژوهشگاه رویان برای تولیدمثل، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری و درمان ناباروری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در تهران برگزار و با استقبال گسترده دانشمندان و پژوهشگران سراسر جهان رو به رو شد.

بیست و پنجمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی که در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

دکتر عبد الحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه بین المللی رویان در حاشیه برگزاری این کنگره به خبرنگار العالم گفت: در این کنگره ضمن تبادل علمی به منظور تشویق پژوهشگران جوان جایزه‌ای به منظور نکوداشت یاد و خاطره دکتر کاظمی – به عنوان بنیانگذار پژوهشگاه رویان – تقدیم می شود. ضمن اینکه این کنگره فضایی را برای آشنا کردن پژوهشگران جوان ایرانی با جدیدترین پیشرفت های علمی خارجی و معرفی توانمندی ها و امکانات پژوهشگاه رویان و جامعه علمی ایران به پژوهشگران خارجی فراهم کرده است.

پروفسور توماس براون از شرکت کنندگان در این کنگره نیز به خبرنگار العالم گفت: "این رویداد بین المللی برای مبادله و اشتراک دستاوردهای علمی بین پژوهشگران، مهم است لذا این کنفرانس ها به طور قطع امتیاز بزرگی محسوب می شود. کنگره بین المللی رویان رویداد بسیار باشکوهی است".

33 دانشمند و پژوهشگر از آمریکا، انگلیس، آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوییس، قطر و هند در این کنگره شرکت کردند و بیش از 420 چکیده مقاله، در این کنگره ارائه شد که 186 مقاله در زمینه باروری، 169 مقاله در زمینه سلولهای بنیادی، و 46 مقاله نیز در زمینه پرستاری و مامایی بودند.

دکتر مریم حافظی، دبیر علمی کنگره رویان به العالم گفت: از میان 370 مقاله پذیرفته شده در کنگره رویان، 7 مقاله درباره سه محور علوم باروری، سلولهای بنیادی و فناوری زیستی انتخاب شدند. این 7 مقاله بیشترین امتیاز را کسب کردند و از پژوهشگران و نویسنده گان آنها تجلیل شد.

ششمین جایزه دکتر کاظمی به طور مشترک به پروفسور توماس براون، دانشمند برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی از کشور آلمان و دکتر نیکولاس ریورون، دانشمند جوان برجسته در زمینه جنین آزمایشگاهی از کشور اتریش تعلق گرفت.

پربیننده ترین خبرها