اهالی جنین از "روزهای سیاه" در جریان یورش رژیم صهیونیستی می‌گویند+‌ تصاویر

اهالی جنین از
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 01:39

پس از عقب‌نشینی خودروهای زرهی و بولدوزرهای رژیم اشغالگر از خیابان‌های شهر جنین که همه جا را ویران کرده‌اند، ساکنان این شهر واقع در شمال کرانه باختری اشغالی "روزهای سیاهی" را که تجربه کرده‌اند بازگو می‌کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

"فایزه ابوجعفر" در محله شرقی جنین، به خبرگزاری فرانسه گفت که این روزها "روزهای تاریکی" است. او با اشاره به ویرانی‌های اطراف محل سکونتش افزود: "وضعیت برای بچه‌ها و برای همه سخت، بسیار سخت است. ترس و وحشت و ویرانی همه جا را فرا گرفته است". با این حال، او می‌افزاید: "روحیه ما بالاست."

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه برای چهارمین روز متوالی به عملیات نظامی گسترده خود در کرانه باختری ادامه داد. در حال حاضر نبردها در اردوگاه جنین متمرکز شده است.

در چند متری خیابانی که ابوجعفر ایستاده بود، ساکنان می‌گویند یک پیرمرد ۸۰ ساله بر اثر گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسید. در این عملیات که ارتش اشغالگر مدعی شده "برای مبارزه با تروریسم" بوده است، 20 فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنها رزمندگان مقاومت هستند.

ارتش اشغالگر از چهارشنبه گذشته خودروهای زرهی خود را با پشتیبانی نیروی هوایی به شهرهای جنین، طولکرم، طوباس و اردوگاه‌های آنها اعزام کرده است که می‌گوید پایگاه گروه‌های مسلحی هستند که علیه این رژیمی می‌جنگند که از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را به اشغال خود درآورده است.

خودروهای نظامی آسفالت جاده‌ها را تخریب کرده و باعث ویرانی گسترده زیرساخت‌ها شده‌اند. روز شنبه تپه‌های کوچکی از خاک و آسفالت در گوشه و کنار این جاده‌ها و نیز نابودی ساختمان‌ها مشاهده می‌شد.

ساکنان محلی می‌گویند که نیروهای اشغالگر لوله‌های آب زیرزمینی را به صورت تعمدی منفجر کرده‌اند.

از سوی دیگر، جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی اعلام کرده‌اند که ۱۳ تن از رزمندگان‌شان در جریان حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند.

"مجدی المهدی" دو خودرو و یک موتورسیکلت را که زیر تلی از آوار دفن و تخریب شده بودند، بازرسی می‌کرد. او آنچه را که طی چند روز اخیر در این شهر افتاده، "جنگ" توصیف کرد و گفت که "نظامیان اسرائیلی در مجاورت ما یک پادگان نظامی ایجاد کرده‌اند و جوانان را برای بازجویی به آنجا می‌برند".

"طاهر السعدی" گفت: ما کاملاً از دنیای خارج منزوی شده‌ایم. آب قطع شده، برق قطع شده، تمام زیرساخت‌ها خراب شده‌اند زیرساختی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: همه مایحتاج زندگی اینجا کم است، نان نیست، ما به سختی زندگی می‌کنیم، شیر نیست و آذوقه به طور کامل قطع شده است.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه در جنین روز شنبه گزارش داد که صداهای تیراندازی در سرتاسر شهر شنیده می‌شود؛‌ شهر عاری از هرگونه تردد اهالی است و فقط ما حرکت خودروهای نظامی اسرائیل و پرواز پهپادها را شاهد هستیم.

"کامل ابو الرب" فرماندار جنین می‌گوید: ما دقیقاً نمی‌دانیم در اینچا چه اتفاقی می‌افتد.

به گفته ابو الرب، "اسرائیل تدابیری را برای محاصره بیمارستان‌ها، تقسیم شهر و اردوگاه به میدان‌ها و ایجاد مناطق بسته نظامی اتخاذ کرده است".

وی ادامه داد: آمبولانس‌ها، تیم دفاع مدنی و خبرنگاران اجازه ورود و خروج ندارند و ما نمی‌توانیم حقیقت ماجرا مطلع شویم.

در سال 2002، ارتش رژیم اشغالگر این اردوگاه را بیش از یک ماه در میان نبردهای شدید محاصره کرد که طی آن صدها خانه با خاک یکسان شدند و 52 شهید، و 23 سرباز صهیونیست نیز کشته شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها