حماس : مسئولیت مرگ اسرای اسرائیلی با نتنیاهو و بایدن است

حماس : مسئولیت مرگ اسرای اسرائیلی با نتنیاهو و بایدن است
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 12:39

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد " مسئولیت مرگ زندانیان بر گردن آن اشغالگری است که بر ادامه جنگ نسل کشی و فرار از دستیابی به توافق آتش بس اصرار دارد و برگردن دولت آمریکاست که از این اشغالگران جانبداری، حمایت می کند و در این تجاوز مشارکت دارد".

العالم - فلسطین اشغالی

عزت الرشق افزود: "آنچه که هر روز مردم ما را می کشد، اشغالگری با سلاح های آمریکایی است و اجساد اسرای کشف شده در باریکه غزه تنها تحت بمباران خود صهیونیست ها کشته شده اند و رئیس جمهور بایدن اگر نگران جان آنهاست، باید از حمایت مالی و تسلیحاتی خود دشمن دست بردارد و اشغالگران را برای پایان فوری تجاوزات خود تحت فشار قرار دهد".

وی ادامه داد: "کسی که تاوان این جنایات وحشیانه و جنگ نسل کشی یازده ماهه علیه مردم ما را خواهد داد، نتنیاهو، کابینه ی افراطی او و همه کسانی هستند که از این تجاوزگری های او حمایت می کنند..ما دولت آمریکا و خود بایدن را مسئول جنایات جنگی روزانه و کشتار جمعی در باریکه ی غزه می‌دانیم که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است و ۶۹ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند".

تاریخ بایدن را در حالیکه کاخ سفید را ترک کرده، به یاد خواهد آورد که چگونه او همدست و حامی جنایتکاران جنگی نتنیاهو و کابینه اش بوده است .. حماس بیش از بایدن نگران جان اسرای خود بود و به همین دلیل با پیشنهاد او به ویژه و قطعنامه شورای امنیت موافقت کرد، در حالیکه نتنیاهو آن را رد کرد و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط نتنیاهو که هدفش ممانعت از دستیابی به توافق حفظ موقعیت وجایگاه خود بود، گردید".

پربیننده ترین خبرها