مصر: اقدامات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند

مصر: اقدامات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 18:38

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را که طی چند روز گذشته منجر به زخمی شدن و شهادت ده‌ها فلسطینی شد، محکوم و بر ضرورت مجازات این رژیم تاکید کرد.

العالم - مصر

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است: مصر ادامه تلاش اسرائیل برای گسترش منطقه درگیری در داخل سرزمین‌های فلسطینی از جمله کرانه باختری، قدس و استفاده از نیروی نظامی بیش از حد، کشتار غیرقانونی، تخریب جاده‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی را به شدت محکوم می‌کند.

وزارتخانه مذکور اضافه کرد: این تخلفات نباید بدون مجازات بماند و اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر باید به تعهدات قانونی خود پایبند باشد.

مصر در ادامه نسبت به خطرات سیاست زمین سوخته که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، هشدار داد.

وزارتخارجه مصر همچنین خواستار موضع قاطع طرف‌های با نفوذ در جامعه بین‌المللی و شورای امنیت برای توقف این اقدامات غیرقانونی و ارائه حمایت از ملت فلسطین شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز برای چندمین روز متوالی به مناطق مختلف کرانه باختری و به ویژه شهر و اردوگاه «جنین» یورش برد و اقدام به ویرانی و تخریب و کشتار فلسطینی‌ها کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، طی حملات روزهای گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین طی این مدت، اقدام به بازداشت ده‌ها فلسطینی و همچنین تخریب زیرساخت‌ها و خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری کرده است.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری را تشدید کرده و در مقابل، مبارزان و جوانان فلسطینی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها