افشای اطلاعات مهم از مذاکرات حماس و تل آویو

تهدید آمریکا به خروج از مذاکرات درصورت عدم دستیابی به راه حل طی دو هفته

 تهدید آمریکا به خروج از مذاکرات درصورت عدم دستیابی به راه حل طی دو هفته
سه شنبه 13 شهريور 1403 - 18:38

یک مقام ارشد حماس که شخصا در مذاکرات آتش‌بس و مبادله اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل شرکت کرده است، اطلاعاتی مهم در این خصوص فاش کرد.

العالم ـ فلسطین

یک مقام مسئول در جنبش حماس، اطلاعاتی مهم درباره مذاکرات با رژیم اشغالگر به مسئولان ارشد وزارت خارجه ترکیه ارائه داد.

وی گفت : با توجه به نگرانی‌های امنیتی در منطقه و انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، ممکن است این کشور در تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس صادقانه عمل کند، اما آمریکایی‌ها هیچ فشاری بر «اسرائیل» وارد نمی‌کنند. آنچه دولت آمریکا به رسانه‌ها منتقل می‌کند، وضعیت واقعی را منعکس نمی‌کند، آمریکا دائماً پیام‌های خوش‌بینانه ارسال می‌کند، اما اوضاع اصلا مثبت نیست.

وی ادامه داد: بنیامین نتنیاهو، دائماً شرط‌ های جدیدی را تعیین می‌کند و تاکید می‌کند که اسرائیل آماده عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا نیست، همچنین شرط‌ های جدیدی برای گذرگاه رفح وضع می‌کند و همیشه به نقطه شروع باز می‌گردیم و یک روند جدید مذاکره از ابتدا آغاز می‌شود.

این مسئول حماس افزود: این روند یک مذاکره نیست، بلکه اسرائیل بیشتر به دنبال تحمیل شروط خود است؛ و اگر این رویکرد ادامه یابد، ما "امید" خود را برای دستیابی به آتش‌بس از دست می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات درباره 3 نقطه اصلی ادامه دارد : محور فیلادلفیا، گذرگاره رفح و مبادله اسرا.

مقام حماس افزود: آمریکا اعلام کرده است که تا دو هفته به مذاکرات ادامه خواهد داد و اگر این مذاکرات به راه‌حلی منجر نشود، از مذاکرات خارج خواهد شد و این تصمیم بسیار خطرناک است؛ زیرا ما به نقطه آغاز خواهیم برگشت.

پربیننده ترین خبرها