لحظه به لحظه با ٣٣۵مین روز حمله به غزه / بیش از ۱۳۵ هزار شهید و مجروح اغلب از زنان و کودکان

لحظه به لحظه با ٣٣۵مین روز حمله به غزه / بیش از ۱۳۵ هزار شهید و مجروح اغلب از زنان و کودکان
پنج‌شنبه 15 شهريور 1403 - 09:37

بیش از ١٣۵ هزار شهید و مجروح که اغلب از زنان و کودکان هستند، و بیش از ١٠ هزار مفقود و ویرانی‌های گسترده، نتیجه ٣٣۵ روز حمله پیاپی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در خان یونس یک نفر به شهادت رسیده و ١٠ نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر جنبش حماس صبح امروز پنج شنبه گفت: "ما نیازی به پیشنهاد‌های جدید نداریم. کاری که الان باید انجام شود، اعمال فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و کابینه این رژیم و الزام آنها به پایبندی به توافقهاست. " حماس ضمن هشدار درباره شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو و استفاده وی از عامل مذاکرات برای طولانی کردن زمان جنگ تصریح کرد که هدف نتانیاهو از عدم عقب‌نشینی از محور صلاح‌الدین (فلادلفیا)، شکست مذاکرات آتش‌بس است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی عالی‌رتبه گفته که موضوع مبادله اسرا و مناطق عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی هنوز مانع دستیابی به توافق درباره غزه هستند. همچنین ادعا کرد که مذاکره با حماس درباره تبادل اسرا و آتش‌بس نا‌امیدکننده است.

این مسئول گفت: "در این توافق هیچ اشاره‌ای به محور فلادلفیا نشده است و اختلاف موجود بر سر این است که آیا این منطقه جزء مناطق پر جمعیت دسته‌بندی شده است که اسرائیل باید از ان‌ها عقب‌نشینی کند. " همچنین خاطرنشان کرد که نگرانی‌های امنیتی "اسرائیل" باید در زمان اجرای هر‌گونه طرح آتش‌بس در اولویت قرار بگیرد.

لحظه به لحظه با حوادث غزه:

21:52 | عکس تمسخرآمیز نظامیان صهیونیست با پیرمرد فلسطینی ربوده شده از الخلیل

21:25 | تظاهرات خانواده اسرای صهیونیست در تل آویو با حمل 27 تابوت

۲۷

خانواده اسرای صهیونیست نزد گروه های مقاومت در غزه این بار در اعتراضات خود 27 تابوت؛ به تعداد اسرای اسرائیلی کشته شده، به نمایش درآوردند.

20:40 |

20:37 |

20:13 | خانواده اسرای صهیونیست تابوت اسرای خود را در تل آویو به نمایش گذاشتند.

کانال 12 تلویزیون عبری تاکید کرد که خانواده اسرای اسرائیلی نزد گروه های مقاومت در غزه در اقدامی اعتراضی 27 تابوت به تعداد اسرا در مرکز تل آویو به نمایش گذاشتند و خواهان امضای توافق فوری تبادل اسرا شدند.

18:53 | ائتلاف تاریخی 5 نماینده پارلمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین و غزه!


در اقدامی تاریخی، "جرمی کوربین"، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده مستقل کنونی پارلمان این کشور، از تشکیل یک ائتلاف در پارلمان، متشکل از 5 نماینده مستقل که اکثر آنها به دلیل حمایتشان ازغزه و حقوق مردم فلسطین انتخاب شده اند؛ خبر داد.

جزئیات بیشتر

18:48 | الحیه: نیرنگ نتانیاهو درباره توافق آتش بس غزه برای دنیا آشکار است


خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس هیئت مذاکره‌کننده این جنبش گفت که فریبکاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از توافق آتش بس برای دولت آمریکا، افکار عمومی و حتی مردم اسرائیل کاملا آشکار شده است.

17:38 | ادعای مقام آمریکایی: 90٪ توافق بین «اسرائیل» و حماس حاصل شده است!


به گزارش شبکه ی سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا "با آنکه توافق احتمالی بین "اسرائیل" و حماس در مورد آتش بس و آزادی زندانیان غزه تا 90 درصد تکمیل شده ، اما هنوز اختلافاتی در مورد نحوه ی مبادله اسرا و استقرار مجدد نیروهای اسرائیلی در غزه وجود دارد.

جزئیات بیشتر

17:13 | فوری|
رهبر انصارالله یمن: موضع اکثر ملتهای مسلمان نسبت به مردم فلسطین ذلیلانه است.

امت اگر از روحیه جهادی دست بردارد با خطرات بزرگی مواجه خواهد شد.

17:05 | رهبر انصارالله یمن :

16:52 | نیرنگ نتانیاهو درباره فیلادلفیا توافق احتمالی برای تبادل اسرا را نابود می کند



موضوع اشغال یا عدم اشغال محور فیلادلفیا یکی از مهمترین مسائل جنجال‌ آفرین در میان مقامات رژیم صهیونیستی است که باعث بروز اختلافات داخلی در این رژیم شده است.

جزئیات بیشتر

16:04 | درگیری مسلحانه در طولکرم

15:28 | وزیر خارجه ترکیه: نتانیاهو مسئول اصلی نسل کشی در غزه است

12:48 | ویدئویی از انفجار یک خودرو در شهر اشغالی رمله

انف

یسرائیل هیوم: بر اثر انفجار خودرویی در شهر رمله واقع در شمال غرب قدس، یک نفر مجروح شد. تحقیقات درخصوص علل این انفجار ادامه دارد.

12:39 | آلمان: حمایت از تاسیسات اسرائیل در راس اولویت ماست

رویترز به نقل از وزیر کشور آلمان: مونیخ شاهد یک حادثه خطرناکی بوده است و حمایت از تاسیسات اسرائیل برای ما اولین اولویت است.

پیش از این، منابع خبری از تیراندازی در نزدیکی کنسولگری رژیم اسرائیل در مونیخ خبر دادند طبق این گزارش، عامل حمله به ضرب گلوله پلیس آلمان کشته شد. و نیروهای ویژه پلیس و تک‌تیراندازها با پشتیبانی یک بالگرد در صحنه مستقر هستند.

11:52 | یائیر لاپید رئیس مخالفان رژیم اسرائیل: پایان دادن به جنگ به نفع «اسرائیل» است و مفهوم ما از امنیت، همواره جنگ‌های کوتاه مدت بوده است.

مشکل ما محور فیلادلفیا نیست؛ بلکه محور بن‌گویر و اسموتریچ است.

اگر نتانیاهو برای آزادی اسرا از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کند من به او قول می‌دهم که بعدها برای بازگشت به آنجا از او حمایت کنم.

11:43 | بن‌گویر: برای ادامه جنگ و بازگشت بقیه اسرا از طریق فشار نظامی علیه حماس، تمام تلاشم را انجام خواهم داد.

11:34 | تیراندازی نزدیک کنسولگری رژیم اسرائیل در مونیخ آلمان

تیر

11:33 | گزارش العالم از حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به کودکان پناه گرفته در بیمارستان‌ها

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز با حملات گسترده به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی، چادر‌های آوارگان فلسطینی در محوطه این بیمارستان را هدف قرار داده و ٤ شهروند را به شهادت رسانده و شمار زیادی را مجروح کردند. اغلب قربانیان کودک هستند.

11:13 | تاکتیک‌های پیچیده حماس برای نبرد در تونل‌ها

تاک

11:02 | رویترز: آمادگی «اسرائیل» برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا پس از مرحله نخست توافق

رویترز به نقل از یک مقام آگاه:

پیش‌نویس توافقنامه جدید در مورد تبادل اسرا ممکن است هفته آینده یا قبل از آن صادر شود.

پیشنهاد جدید در مورد توافق تبادل اسرا به دنبال حل نقاط اصلی اختلاف است.

هیئت اسرائیلی آمادگی «اسرائیل» برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا را پس از مرحله اول توافق که 42 روز ادامه دارد،اعلام کرد.

10:39 | 39 شهید و 145 زخمی از چهارشنبه گذشته/ آمار شهدای کرانه باختری به 691 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین: از چهارشنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات ارتش صهیونیستی، 39 فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود 145 نفر زخمی شدند؛ بدین ترتیب آمار قربانیان کرانه باختری از 7 اکتبر تاکنون به 691 شهید و 5700 زخمی افزایش یافت.

10:28 | مسئول صهیونیست: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ارتش به حریدی‌ها نیاز دارد



یک مقام مسئول صهیونیستی در امور سربازگیری از یهودیان افراطی در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ارتش «اسرائیل» به آنها نیاز دارد.

این مسئول افزود: دو برنامه جدید برای جذب یهودیان افراطی در ارتش راه‌اندازی شده است.

09:48 | حماس: ما از برنامه‌ آمریکا برای آموزش نیروهای فلسطینی اطلاعی نداریم

سخنگوی حماس تاکید کرد: حماس از هرگونه طرح‌های آمریکایی برای آموزش نیروهای فلسطینی به منظور تامین امنیت مرزها میان باریکه غزه و مصر اطلاعی ندارد.

جزئیات بیشتر

09:24 | حمله راکتی از غزه به فلسطین اشغالی و به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه

08:53 | سناتور جمهوری‌خواه: اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، السنوار را به قتل خواهیم رساند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا تهدید کرد اگر حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی پیروز شود، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به قتل خواهد رساند.

لندسی گراهام در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز، گفت: در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024، آنها به جای محاکمه السنوار، او را به قتل خواهند رساند.

08:12 | سازمان عفو بین‌الملل:

خواستار تحقیق بین المللی درباره جنایات جنگی «اسرائیل» در غزه به سبب عملیات تخریب غیرقابل توجیه هستیم.

ارتش «اسرائیل» به صورت غیرقانونی اقدام به تخریب اراضی زراعی و تخریب کامل محله های مسکونی در غزه کرده است.

تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و برخی ویدئوها نشان می‌دهد که باریکه غزه با یک تخریب سیستماتیک روبرو شده است.

تحقیقات ما نشان داد که ارتش «اسرائیل» ساختمان‌های مسکونی را منهدم کرده و هزاران خانواده را وادار به ترک غزه کرده است.

07:58 | تظاهرات در کانادا در اعتراض به مشارکت شرکت‌های رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی

کانادا

07:19 | 6 شهید در پی یورش اشغالگران به شمال کرانه باختری

هلال احمر فلسطین: بر اثر بمباران یک خودرو توسط ارتش اشغالگر در طوباس واقع در شمال کرانه باختری 6 فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر مجروح شدند.

07:06 | درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه برای توافق با حماس بدون مشارکت رژیم اسرائیل

ان‌بی‌اسی به نقل از مسئولان آمریکایی:

دولت بایدن در حال بررسی درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه برای انعقاد توافقنامه‌ای با حماس است که شامل «اسرائیل» نمی‌شود.

درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه در نشستی با مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد.

مقامات دولت بایدن به خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفتند که همه گزینه‌ها را بررسی خواهند کرد.

واشنگتن ماه‌ها پیش با حماس با میانجیگری قطر در مورد احتمال انعقاد توافقی که «اسرائیل» را شامل نمی‌شود، تماس‌هایی برقرار کرد.

06:11 | نظامیان صهیونیست محله حی الزیتون در جنوب شرق شهر غزه را بمباران کردند.

04:54 | سازمان عفو بین‌الملل خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تخریب غیر‌قابل توجیه مناطق و محله‌های غزه مجاور با مرز مناطق اشغال شده به هدف ایجاد منطقه حائل شدند.

03:50 | در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در داخل بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز باریکه غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

03:02 | "رزماری دی کارلو" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی بر ضرورت دستیابی به توافق فوری آتش‌بس و آزادی فوری و بدون قید‌و‌شرط همه زندانیان غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد. وی در سخنانی در شورای امنیت در نیویورک – که به درخواست رژیم صهیونیستی و با حمایت کشور‌های غربی تشکیل شد – به این مساله اشاره کرد.
الجزایر نیز خواستار برگزاری نشستی درباره وضعیت فلسطینی‌ها در غزه و اراضی اشغالی شده بود. این نشست در پاسخ به هر دو تقاضا تشکیل شد.

00:46 | حماس اعلام کرد: نیازی به پیشنهاد‌های جدید نیست بلکه در حال حاضری کاری که باید انجام شود، اعمال فشار بر نتانیاهو و کابینه او برای پایبندی به توافق‌های انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها