بلومبرگ: انصارالله با شکست دادن "ابرقدرت جهان" شگفتی‌ساز شده است

بلومبرگ: انصارالله با شکست دادن
شنبه 17 شهريور 1403 - 11:47

یک خبرگزاری آمریکایی با اشاره به عملیات دریایی نیروهای یمنی در دریای سرخ، نوشت انصارالله یمن در شکست دادن آمریکا، به عنوان ابرقدرت جهان، و درگیر کردن این کشور در جنگی فرسایشی، شگفتی‌ساز شده است.

العالم - یمن

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در سرمقاله‌اش به قلم "هال براندز" با عنوان "شکست آمریکا در جنگ دریای سرخ" نوشت: سال گذشته سالی پر از اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده و غافلگیرکننده بود. حمله ناگهانی حماس، خونین‌ترین روزهای یهود پس از ماجرای "هولوکاست" را به بار آورد. در حال حاضر جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه و در مدت زمانی بسیار بیشتر و طولانی‌تر از حد تصور در جریان است و ایران بزرگ‌ترین حمله پهپادی و موشکی را در تاریخ علیه اسرائیل انجام داد.

نویسنده افزود: از همه این‌ها شگفت‌آورتر موفقیت‌های "حوثی‌ها" (انصار الله یمن)– که نامش هنوز برای اغلب آمریکایی‌ها ناشناخته است – در شکست دادن ابرقدرت جهان و به چالش کشیدن امنیت و آزادی دریانوردی پس از سالیان دراز در این منطقه است.

به عقیده نویسنده، بحران دریای سرخ همچنان نشان می‌دهد که چطور ممکن است یک گروه فعال کوچک با استفاده از قدرت و توانمندی‌های اندک خود، دامنه بحران و قدرت تخریب آن را بیش از پیش گسترش دهد.

در ادامه این مقاله آمده است:‌ آمریکا در مقام ابرقدرت جهان، خود را درگیر یک جنگ فرسایشی با عاقبت نامعلوم با گروهی از یمنی‌ها کرده است که بازدارندگی نمی‌شناسند.

نویسنده با اشاره به این موضوع گفت که جنگ در دریای سرخ، ارتش آمریکا را در تنگنا قرار داده است؛ زیرا ادامه این جنگ مستلزم دسترسی به مقادیر کافی موشک‌های هدایت‌شونده، بمب‌های لیزری، جنگنده و ناو جنگی است.

پربیننده ترین خبرها