سخنرانی سفیر سعودی در اجلاسی با حضور مقامات ارشد صهیونیست؛ گامی در مسیر عادی‌سازی؟

سخنرانی سفیر سعودی در اجلاسی با حضور مقامات ارشد صهیونیست؛ گامی در مسیر عادی‌سازی؟
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 13:27

سفیر عربستان سعودی در آمریکا، در اجلاسی در واشنگتن مشارکت داشت که در آن شماری از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نیز حاضر بودند. به نظر می‌رسد این رویداد که مورد استقبال رسانه‌های صهیونیست قرار گرفته، گامی در پیشبرد روند عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو باشد.

العالم- عربستان سعودی

"ریما بنت آل سعود" سفیر عربستان سعودی در آمریکا، در "اجلاس گفت‌وگو محور خاورمیانه- آمریکا"، که در آن شماری از مقامات ارشد رژیم اسرائیل نیز حضور داشتند، شرکت داشت. روزنامه "تایمز آو اسرائیل" با اعلام این خبر، این رویداد را "بی‌سابقه و مبتکرانه" توصیف کرده است.

این روزنامه عبری در گزارش امروز خود نوشت:‌ سفیر عربستان سعودی در این اجلاس، که سفرای مغرب و بحرین نیز در آن شرکت داشتند سخنرانی "الهام‌بخشی" ایراد کرد که با استقبال رسانه‌های اسرائیلی همراه شده است.

به نوشته این روزنامه، انتشار دستور کار، محتوا و عکس‌های این اجلاس در حال حاضر ممنوع است.

وزارت خارجه عربستان سعودی یا سفارت این کشور در واشنگتن تاکنون درباره این مراسم یا مشارکت این سفیر در آن هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

رسانه‌های عبری به نقل از "یک مقام بلندپایه صهیونیست"، امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض را در فاصله زمانی بین موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر و مراسم تخلیف رئیس‌جمهور جدید در ۲۰ ژانویه محتمل خوانده و در عین حال یادآور شده است که تحقق این امر در گرو "آتش‌بس در غزه و ایجاد چشم‌اندازی برای حل و فصل قضیه فلسطین است".

در همین راستا، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا، پنجشنبه گذشته رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس را به تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و ایجاد راهکارهایی برای "حل مسائل باقی‌مانده" دعوت، و خاطرنشان کرد که این امر امکان پیشبرد "روند عادی‌سازی با عربستان سعودی" را فراهم می‌کند.

پربیننده ترین خبرها