خانواده‌های اسیران صهیونیست به دیدار نخست‌وزیر قطر رفتند

خانواده‌های اسیران صهیونیست به دیدار نخست‌وزیر قطر رفتند
چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 10:39

منابع خبری گزارش دادند که خانواده های اسرای صهیونیست به دیدار نخست‌وزیر قطر در شهر پاریس رفتند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که بنی گانتس عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و خانواده های اسرای صهیونیست در باریکه غزه دیروز (سه شنبه) با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پاریس پایتخت فرانسه دیدار کرده اند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری درمورد این دیدار منتشر نکرد اما یکی از خبرنگاران صهیونیست به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که «رونالد لاودر» رئیس کنگره جهانی یهودیان تدارکات این دیدار را انجام داد.

این دو منبع افزودند: محمد بن عبدالرحمن، نخست وزیر قطر در این دیدار تاکید کرد که تلاش ها برای ایجاد آتش بس انسانی و آزادی اسرا درحال انجام است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد که رونالد لاودر رئیس کنگره جهانی یهودیان در این دیدار حضور داشته است.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اقدام بنی گانتس در همراهی با خانواده های اسیران صهیونیست و دیدار با نخست وزیر قطر، دور زدن نتانیاهو به شمار می رود.

خانواده اسرای صهیونیست تاکنون بارها با برگزاری تظاهرات و اعتراضات گسترده خواهان بسته شدن توافق آتش بس و مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شده اند که با کارشکنی و بی توجهی کابینه رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه ای نرسیده است.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز نوار غزه و مصر و محور نتساریم در مرکز نوار غزه است و این درحالی است ‌که جنبش حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این دو محور و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه و برقراری آتش بس پایدار تاکید دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که دیوید بارنیا رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» به تازگی بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق احتمالی آتش بس تاکید و ادعا کرده است که عقب‌نشینی از این محور در مرحله دوم توافق انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها