چرا رژیم صهیونیستی مانع ورود خبرنگاران خارجی به غزه می‌شود؟

چرا رژیم صهیونیستی مانع ورود خبرنگاران خارجی به غزه می‌شود؟
جمعه 23 شهريور 1403 - 09:29

یک روزنامه عبری‌زبان در مقاله‌ای، به افشاگری درباره علل امتناع رژیم صهیونیستی از ورود خبرنگاران خارجی به باریکه غزه پرداخته و این امر را ضربه شدیدی به روند پوشش رسانه‌ای مستقل توصیف کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

"هاآرتس" در سرمقاله خود با عنوان "چرا اسرائیل می‌ترسد به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به غزه بدهد؟ چه چیزی را پنهان می‌کند؟ " می‌نویسد که پس از گذشت ١١ ماه از جنگ می‌توان گفت بهانه‌های اسرائیل برای جلوگیری از ورود رسانه‌ها به غزه دیگر غیر‌قابل توجیه هستند و این رژیم باید به خبرنگاران خارجی برای پوشش صحیح و شایسته اخبار جنگ، اجازه دهد وارد غزه شوند.

در این مقاله آمده است که به دلیل سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه‌های مرزی، هیچ خبرنگار خارجی بدون موافقت این رژیم نمی‌تواند وارد غزه شود و همین امر ضربه شدیدی به روند پوشش رسانه‌ای مستقل وارد کرده است. از این گذشته، مردم در سراسر دنیا حق دارند از حوادث جاری در غزه مطلع شوند. خبرنگاران باید حضور میدانی داشته باشند و مستقیما با مردم صحبت کنند نه‌فقط با سخنگو‌های رسمی. آنها باید حوادث را از نزدیک لمس کرده و خبر‌ها را پوشش دهند.

این‌ روزنامه می‌نویسد جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود خبرنگاران به غزه نه‌تنها مانع پوشش صحیح اخبار جنگ می‌شود بلکه امکان بررسی آنچه که این‌روزنامه ادعا‌های حماس توصیف کرده است، را از بین می‌برد و این موضوع کاملا به نفع رژیم صهیونیستی است. جلوگیری این رژیم از ورود خبرنگاران به غزه، این سئوال را مطرح می‌کند که این رژیم چه چیزی را در غزه مخفی کرده است؟ و چگونه عدم حضور خبرنگاران در این منطقه، به نفع این رژیم تمام می‌شود؟

در این مقاله تصریح شده است که با جلوگیری از ورود خبرنگاران خارجی، ماموریت اصلی به دوش خبرنگاران و رسانه‌های فلسطینی می‌افتد که به گفته کمیته حمایت از خبرنگاران، بسیاری از آنها در این جنگ کشته شده‌اند. در این جنگ دست کم‌١١١ خبرنگار فلسطینی یا کارکنان بخش رسانه کشته شده‌اند و این موضوع ورود خبرنگاران خارجی را به این منطقه اجتناب‌ناپذیر کرده است.

هاآرتس در پایان اذعان می‌کند که ادعا‌های ارتش این رژیم مبنی بر ورود خبرنگاران همراه با نیرو‌های صهیونیستی به غزه، جایگزین مناسبی برای پوشش مستقل اخبار جنگ است، حقیقت ندارد و هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین رسانه‌های مستقل و برقراری ارتباط با مردم محلی باشد و اصلا نمی‌توان وضعیتی را ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه پوشش اخبار جنگ در غزه، تحمیل کرده است، پذیرفت.

پربیننده ترین خبرها