دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: قدس شریف قلب مشترک جهان اسلام است+ویدیو

شنبه 24 شهريور 1403 - 12:42

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از قدس به عنوان قلب مشترک جهان اسلام یاد کرد و گفت: امیدواریم کنفرانس وحدت به صحنه عمل گرایش پیدا کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت الاسلام حمید شهریاری روز شنبه (۲۴ شهریور) در نشست خبری سی و هشتمین کنفرانس (اجلاس) بین المللی وحدت اسلامی با تبریک هفته وحدت گفت: اخوت اسلامی از ارزش‌هایی است که قرآن بر آن تاکید دارد و یکی از آرمان‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این است که برادری اسلامی با تشکیل امت واحده ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر ارزش های مشترک اقوام و مذاهب اسلامی گفت: قدس شریف قلب مشترک جهان اسلام است و حساسیت ویژه ای دارد و امیدواریم با آزادی قدس فلسطین هم آزاد شود.

شهریاری با اظهار امیدواری از اینکه کنفرانس وحدت به صحنه عمل گرایش پیدا کند، گفت: سخن گفتن و بیانیه دادن خوب است ولی همکاری‌ها در میدان عمل مهم است و امروز مهمترین پیوند عملی در صحنه های جهانی برای وحدت مسلمانان، مسأله فلسطین است.

وی ادامه داد: در کنفرانس وحدت امسال بر ارزش‌های مشترک با توجه به مسأله فلسطین تاکید خواهد شد، بعد از جنگ جهانی دوم هیچ جنگی ندیدیم که بیش از ۴۱ هزار نفر از مرد و زن و کودک به شهادت برسند و دو میلیون نفر آواره شوند.

شهریاری گفت: کشورهای اسلامی با وحدت خود و سازمان‌های بین‌المللی سردمداران این جنگ را با محاکمه و مجازات کنند. این درحالی است که علاوه بر غزه کرانه باختری و قدس شریف نیز مورد تعرض رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین همزمان با ایام ولادت پیامبر ختمی مرتبت (ص) از ۲۹ شهریور برابر با ۱۵ ربیع الاول تا ۳۱ شهریور مصادف با ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رسول اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور شخصیت ها و نخبگان داخلی و خارجی در تهران برگزار می‌شود.

سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مهر سال گذشته با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» با حضور ۱۱۰ نفر از ۴۱ کشور در سطح عالی و ۱۱۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان داخلی کشور از جمله ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته برگزار و اجلاس هایی نیز در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان برپا شد.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

پربیننده ترین خبرها