سفیر ویتنام در تهران: هانوی به بازار حلال ایران علاقه مند است

سفیر ویتنام در تهران: هانوی به بازار حلال ایران علاقه مند است
يکشنبه 25 شهريور 1403 - 21:13

سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران با بیان این که کشورش به بازار حلال در ایران علاقمند است، از مقامات و بازرگانان ایرانی برای حضور در اولین رویداد بین المللی محصولات حلال در هانوی دعوت کرد.

العالم ـ آسیا

«لوئونگ کونوک هویی» سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران،در گفت وگوی اختصاصی به شبکه خبری العالم در پاسخ به سوالی در باره طرح های توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به لحاظ اقتصادی، ما با آژانس‌ها و انجمن‌های دو کشور برای تسهیل تجارت و ارتقای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری همکاری نزدیک داریم، به ویژه در نظر داریم سمینار ترویج کسب و کار را با حضور نمایندگان دولت، سازمان های مروج تجارت، انجمن های صنعتی و کارآفرینان دو کشور برگزار کنیم.

وی افزود: دو طرف همچنین باید توافق‌های اقتصادی موجود را اجرا کنند و امضای توافق‌نامه‌های جدید یا ارتقای قراردادهای قدیمی را در دستور کار قرار دهند.

سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران با بیان این که ویتنام به بازار حلال در ایران و سایر کشورهای مسلمان علاقمند است، گفت: ماه آینده اولین کنفرانس بین المللی محصولات حلال را در هانوی با هدف افزایش همکاری های بین المللی در این زمینه برگزار خواهیم کرد. از مقامات و بازرگانان ایرانی نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل می آید.

هویی افزود: از نظر ارتباط فرهنگی، سفارت مرتباً در هر رویدادی به معرفی توانمندی ها، آداب و رسوم مردم، آشپزی و لباس‌های سنتی ویتنام می پردازد. ما همواره در نمایشگاه های بین المللی گردشگری تهران شرکت و کسب و کارهای گردشگری دو کشور را به هم متصل می کنیم.

وی در ادامه نیز گفت: تفاهم نامه همکاری های ورزشی بین وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام و وزارت ورزش و جوانان ایران امضا شده و از سوی دو کشور در حال اجرا هستند. تبادل هیئت های فرهنگی و ورزشی بین دو کشور در حال افزایش است. بسیاری از هیئت های ورزشی ایران برای مسابقات دوستی به ویتنام سفر کرده اند.

هویی در باره شباهت‌های میان آداب و رسوم ایرانی ها و ویتنامی ها خاطرنشان کرد: هر دو ملت ویتنام و ایران در پیروی از سنت خود بسیار جدی هستند. مثلا در زمنیه جشن سال نو، تقویم سال نو در هر دو کشور وجود دارد. البته در ویتنام، ما از تقویم قمری استفاده می‌کنیم و سال جدید قمری اغلب در ژانویه یا فوریه است و سال نو ایرانی نیز در ماه مارس است.

سفیر ویتنام در تهران گفت: هم ویتنامی ها و هم ایرانی ها بر اهمیت خانواده و اقوام تاکید دارند. در فرصت ایام سال نو همیشه خانواده ها به هم سر می زنند و در خانه پدر و مادر دور هم جمع می شویم. به نظر می رسد که پس از یک سال پرمشغله برای امرار معاش، یک دیدار دوباره با کل اعضای خانواده امری بسیار مفید است.

وی افزود: دیدار با اقوام، هدیه دادن به کودکان و بزرگترها، ادای احترام به بستگان عزیزی که در گذشتند نیز از آداب و رسوم (مراسم) هر دو کشور در طول سال نو است. دیدار با دوستان و همسایگان برای ابراز بهترین آرزوها برای آنها در سال جدید به منظور تقویت برادری و دوستی نیز روش بسیار مبارکی در دو کشور ماست.

سفیر ویتنام در تهرا در ادامه خاطرنشان کرد: خرید اقلامی مانند لباس، غذا و تزیین خانه مطمئناً در هر دو کشور برای آماده شدن برای آستانه سال نو از ضروریات است. ویتنامی ها و ایرانی ها در برقراری ارتباط با یکدیگر به آداب احترام می گذارند.

وی افزود: ما نیز مردمی بسیار مهمان نواز هستیم و از دیگر اشتراکات بین دو کشور شباهت زیاد زنان در نوع لباس پوشیدن است.

پربیننده ترین خبرها