دستگیری یک اسرائیلی به اتهام همکاری با ایران برای حذف سران این رژیم

دستگیری یک اسرائیلی به اتهام همکاری با ایران برای حذف سران این رژیم
پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 13:27

رسانه های صهیونیستی با انتشار تصویری از یک تبعه اسراییلی مدعی شده اند که وی در فلسطین اشغالی به اتهام همکاری با ایران برای ترور سران اصلی این رژیم دستگیر شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ رسانۀ تایمز آف اسرائیل مدعی شد که ماه گذشته یک تبعه اسرائیلی در فلسطین اشغالی به اتهام همکاری با ایران برای ترور سران اصلی رژیم صهیونیستی (نخست‌وزیر، وزیر جنگ و یا رئیس سرویس اطلاعات رژیم (شین‌ بت) دستگیر شده است.
شین بت و پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که مظنون دو بار به ایران سفر و به‌ منظور اجرای این عملیات مبلغی را دریافت کرده است. کیفرخواست این مظنون که نامش فاش نشده، امروز صادر شد.
در این گزارش خاطرنشان شده که ظنون یک تاجر اسراییلی است که مدت‌ها در ترکیه زندگی کرده و با اتباع ایرانی و ترکیه‌ای تجارت و ارتباط داشته است.
شین بت مدعی شد که مظنون در آوریل ۲۰۲۴ از طریق ۲ واسطه ی ترکیه‌ای به نام‌های آندری فاروق اسلان و جنید اسلان با تاجری ایرانی با نام (احتمالاً) مستعار اِدی ارتباط برقرار کرد و چند هفته بعد به صورت قاچاقی به ایران سفرکرد، این ارتباطات در نهایت منجر شد که طرفین برای انجام عملیات‌های مختلف در سرزمین های اشغالی از جمله کشتن یکی از سران رژیم صهیونیستی به توافق برسند.

درهمین زمینه عرب 48 گزارش داد: ایران یک تبعه اسرائیلی را برای ترور نتانیاهو، گالانت و رئیس شین بت استخدام کرده است.
این رسانه خاطرنشان کرد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل اوت گذشته از دستگیری یک تبعه اسرائیلی به اتهام مشارکت با سرویس اطلاعاتی ایران خبر دادند که او را جذب کرده و از او خواسته بودند تا وظایف امنیتی در داخل اسرائیل از جمله جمع‌آوری اطلاعات و انجام عملیات ترور نتانیاهو و گالانت را انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها