رئیس‌جمهور فردا صبح عازم سازمان ملل می‌شود؛

جزئیات سفر رئیس جمهور به نیویورک

جزئیات سفر رئیس جمهور به نیویورک
شنبه 31 شهريور 1403 - 14:26

رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز یکشنبه عازم نیویورک می‌شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مسعود پزشکیان رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح فردا یکشنبه در راس هیئت یک عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک خواهد شد.

وی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد سه‌شنبه به وقت تهران انجام خواهد شد، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهورهمچنین نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

در همین زمینه سید محمدمهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: پزشکیان فردا ۸:۳۰ صبح (یکشنبه یکم مهر ماه) در رأس هیأتی برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تهران عازم نیویورک خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور ابتدا برای نواختن زنگ مدرسه‌ای در یافت آباد به مناسبت آغاز سال تحصیلی به منطقه ۱۸ تهران می‌رود و سپس برای عزیمت به نیویورک، به فرودگاه مهرآباد خواهد رفت.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز امروز (شنبه) وارد نیویورک شد.

در این سفر تعدادی از وزرا و معاونان رئیس جمهور و برخی نمایندگان مجلس رئیس جمهور را همراهی می کنند.

پربیننده ترین خبرها