کارشناس عرب: رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای سناریوی غزه در لبنان است

شنبه 31 شهريور 1403 - 17:04

کارشناس سیاسی عرب گفت: رژیم اشغالگر از قواعد متعارف درگیری خارج شده و با حملات تجاوزکارانه به ضاحیه جنوب بیروت محل استقرار و زندگی نیروهای حزب الله لبنان در صدد بر آمده است تا وحدت میدان ها را به هم بزند و قدرت محور مقاومت را تضعیف کند.

العالم فلسطین اشغالی

اسماعیل مسلمانی، کارشناس فلسطینی از قدس درگفت و گو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم، با اشاره به این که رژیم اشغالگر صهیونیستی از قواعد متعارف درگیری خارج شده است، تاکید کرد،که این رژیم با حملات تجاوزکارانه خود به ضاحیه جنوب بیروت و محل استقرار و زندگی مجاهدان حزب الله لبنان این شک را به یقین تبدیل کرد که بیم آن را دارد موازنه قدرت با ورود ایران و یا یمن در این معادله برهم بخورد؛ همچنین در صدد است تا با این جنایتگری وحدت میدان ها را به هم بزند و قدرت محور مقاومت را تضعیف کند.

مسلمانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا یک جنگ فرسایشی طولانی مدت و نه یک جنگ فراگیر را کلید بزند؛ و در همین راستا هفته‌ها برنامه ریزی، و اهداف خود را مشخص کرده است. همچنین مایکل کورلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی سنتکام ایالات متحده آمریکا، در سفر به تل آویو و بازدید میدانی از شمال فلسطین اشغالی از برنامه های عملیاتی این رژیم مطلع شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تقریباً شبیه همان سناریوی ورود به باریکه غزه و آغاز حملات هوایی و سپس ورود تدریجی نیروی زمینی و ارتش اشغالگر به لبنان است.

این کارشناس فلسطینی تصریح کرد: آنچه در روز سه شنبه و چهارشنبه سیاه (27 و 28 شهریور ماه) اتفاق افتاد، به معنای ضربه زدن به مقر حزب الله و نهادهای آموزشی، بهداشتی و اجتماعی است که بافت بسیار مهم اجتماعی این جنبش است.

وی خاطرنشان کرد: اهداف رژیم اسرائیل کاملا روشن است، زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بارها گفته که می‌خواهد خاورمیانه را تغییر دهد و این هدف اساسی وی است ، زیرا محور مقاومت از ایران به یمن، گروههای عراقی و سوری امتداد دارد و برجسته ترین آن و مرکز ثقل در وحدت میادین افزون برغزه ، حزب الله یا دستکم سید حسن نصرالله رهبر مقاومت در منطقه است.

مسلمانی گفت: فراموش نمی کنیم که حزب الله وارد کمربند امنیتی یعنی منطقه حائل در داخل سرزمین های فلسطینی و به این ترتیب وارد شهرک ها شد که از 75 سال پیش رژیم صهیونیستی شاهد آن نبوده است.

وی در پایان گفت: یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از سخنرانی روز جمعه سید حسن نصرالله به صراحت گفت: «فرصت‌ها و خطراتی وجود دارد، منظور او از خطرات مداخله ایران، یمن یا وحدت میادین است.

مسلمانی تاکید کرد: نتانیاهو می‌خواهد وحدت میادین را بشکند، اما پاسخ سید حسن نصرالله به او این بود که نه می‌توان عقب‌نشینی کرد، نه تسلیم و نه متوقف شد، بنابراین این سه جمله در سخنرانی وی پیامی چالش برانگیز، آشکار و شجاعانه بود.

پربیننده ترین خبرها