اکونومیست: اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان است

 اکونومیست: اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان است
دوشنبه 2 مهر 1403 - 08:05

مجله اکونومیست گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی طرحی برای حمله زمینی به جنوب لبنان و ایجاد یک "منطقه حائل" در خاک این کشور است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، این نشریه انگلیسی به نقل از یک افسر ذخیره رژیم صهیونیستی آشنا با جزئیات استراتژی این رژیم در قبال لبنان، نوشت: «طرح‌های تهاجم زمینی آماده شده است، اما هنوز نیروی کافی برای اجرای این طرح‌ها نداریم.»

اکونومیست خاطرنشان کرد که برخی از مقامات اسرائیلی پیشنهاد می‌کنند «با توجه به حذف تعدادی از رهبران حزب‌الله، هر چه سریعتر از هرج و مرج در صفوف این جنبش بهره‌برداری شود».

این مجله افزود: هم‌زمان برخی دیگر از ژنرال‌ها و نیز یوآو گالانت وزیر جنگ از استراتژی فعلی حمایت می‌کنند و معتقدند در شرایط فعلی حزب‌الله ممکن است در محاسبات خود تجدید نظر و حملات به اسرائیل را رها کند.

به نوشته این مجله، با وجود تدارکات نظامی رژیم صهیونیستی در مرز مشترک با لبنان و تشدید تنش اخیر پس از انفجار تجهیزات ارتباطی و پیجوهای حزب‌الله در لبنان، هرچند هنوز صحبتی از جنگ گسترده بین تل آویو و مقاومت لبنان نیست، اما این جنبش ممکن است استفاده از موشک‌های دوربرد را برای حمله به تل‌آویو آغاز کند و در صورت تنش‌های گسترده، حملاتی را هم به سایر مناطق در سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها