ژنرال صهیونیست: نمایش پوچ نتانیاهو علیه حزب‌الله سرپوش گذاشتن به شکست در غزه است

ژنرال صهیونیست: نمایش پوچ نتانیاهو علیه حزب‌الله سرپوش گذاشتن به شکست در غزه است
سه شنبه 3 مهر 1403 - 13:05

ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل نخست‌وزیر این رژیم را  به تلاش برای سرپوش نهادن بر شکست در برابر حماس از طریق نمایش غیر واقعی از پیروزی بر حزب‌الله لبنان متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

"إسحاق بریک" ژنرال ذخیره ارتش رژیم اشغالگر با این باور که سطوح سیاسی و امنیتی این رژیم در جهت انحراف افکار عمومی اقدام می‌کنند؛ گفت: مادامی که سکولارها در حال جشن گرفتن هستند، متوجه کوه یخی بزرگی که در دریای طوفانی این منطقه در حال حرکت به سمت کشتی ما است، نیستند و به‌زودی این کوه بزرگ بر سر ما سقوط خواهد کرد.

بریک، در مقاله‌ای که در روزنامه عبری "هاآرتص" منتشر شده است، نوشت: "آنها سر خود را بلند نمی‌کنند تا ببینند اطراف‌شان چه می‌گذرد و بفهمند و بررسی کنند که چه چیزی و چرا تغییر کرده است. در رأس قدرت، یک رهبر امنیتی و سیاسی دیوانه قرار دارد که فاجعه 7 اکتبر را بر سر ما آورد و تنها برای ماندن در قدرت و نگه داشتن کرسی سلطنتش هیچ ترفند و چاره‌اندیشی ندارد و با وجود موفقیت تاکتیکی ما در برابر حزب‌الله، وضعیت استراتژیک ما در همه زمینه‌های زندگی اعم از امنیت، اقتصاد، روابط بین‌الملل، مصونیت اجتماعی، آموزش و بهداشت ما به سرعت رو به وخامت است".

بریک تاکید می کند "اسرائیل به هیچ‌یک از اهداف جنگ در غزه دست نیافته است و ما به هیچکدام از اهدافی که در آغاز جنگ برای خود تعیین کرده بودیم از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا نرسیده‌ایم و عملا هیچ هدف دیگری برای جنگ نداریم، چون بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفته که کل جهان عرب را با ما دشمنی کند".

وی می‌افزاید: این جنگی است بدون چشم‌انداز، بی‌هدف و بیهوده که قدرت پیروزی در آن نیست و به جز خودباختگی که خود را به آن دچار کرده‌ایم توانایی برون‌رفت از این عرصه تنگ را نداریم.

این ژنرال اسرائیلی با بیان اینکه "به‌رغم موفقیت تاکتیکی و عملیاتی در انفجار انبارهای حزب‌الله و ترور رهبران ارشد آن، اما حملات موشکی این گروه همچنان بدون توقف ادامه دارد"، خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما شعارهایی دروغ‌ به نقل از سطوح سیاسی و امنیتی‌مان منتشر می‌کنند که با نمایش پوچ پیروزی بر حزب‌الله، در پی سرپوش گذاشتن بر شکست در برابر حماس هستند.

بریک در پایان مقاله خود اینگونه اظهار داشته"اگر ما به این رویکرد ادامه دهیم، هرگز در این مکان باقی نخواهیم ماند. تنها راه برای ما دستیابی به توافق و آزادسازی اسرای‌مان در نزد حماس توقف جنگ و خونریزی است، و همه اینها به این امید است که حزب‌الله نیز شلیک را متوقف کند."

پربیننده ترین خبرها