اونروا: با تراژدی سه‌گانه، غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه هستیم

اونروا: با تراژدی سه‌گانه، غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه هستیم
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 11:19

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ضمن هشدار درباره پیامدهای جنگ فراگیر در منطقه اعلام کرد پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اکنون با یک تراژدی و فاجعه سه‌گانه مواجه شده است.

العالم - آمریکا

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل اونروا، اعلام کرد آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از زمان آغاز حملات شدید اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان با یک «تراژدی سه‌گانه» روبه‌رو شده است به طوریکه این حملات افزون بر جنگ غزه و وضعیت در کرانه باختری اشغالی، بار سنگینی را بر دوش این آژانس گذاشته است.

به گزارش الشرق الاوسط ،لازارینی طی اظهاراتی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ما غزه و کرانه باختری را به عنوان دو عرصه برای انجام عملیات خود پیش رو داشته‌ایم که خط مقدم فعالیت‌های ما محسوب می‌شوند و اکنون هم لبنان به آن اضافه شده است.

لازارینی از اینکه آژانس اونروا از کسری بودجه شدید رنج می‌برد و اکنون نیز به علت تشدید تنش بین اسرائیل و حزب الله تحت فشار بیشتری قرار دارد؛ ابراز تاسف کرد.

وی خاطر نشان کرد اکنون با حملات شدید اسرائیل به لبنان، علاوه بر مناطق غزه و کرانه باختری، این کشور نیز به سومین منطقه عملیات فعال اونروا تبدیل شده و این به معنای آن است که این سه منطقه عملیاتی دارای وضعیت اضطراری بشردوستانه هستند و در نتیجه ما با یک تراژدی سه‌گانه روبرو هستیم.

این مقام اونروا تاکید کرد: ترس و نگرانی ما این است که منطقه به سمت و سوی یک جنگ فراگیر پیش رود و بخش‌هایی از لبنان نیز مشابه غزه شود.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها