به روز رسانی می شود؛

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به گذرگاه مرزی سوریه و لبنان/ پاسخ موشکی گسترده حزب الله در واکنش به حملات تل آویو + ویدیو

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به گذرگاه مرزی سوریه و لبنان/ پاسخ موشکی گسترده حزب الله در واکنش به  حملات تل آویو + ویدیو
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 09:34

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات جنایتکارانه خود به لبنان صبح امروز با بمباران مناطق مختلف بقاع 12 نفر را به شهادت رساند، حزب الله نیز در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی روز گذشته مواضع این رژیم را در شهر صفد و همچنین مقر موساد در تل آویو را هدف گرفت.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش منابع لبنانی، براثر ادامه حملات رژیم صهیونستی طی امروز (پنجشنبه) به لبنان و در چهارمین روز از این حملات، نظامیان صهیونیست شهرهای سحمر ، یحمر و لبایا و یونین در بقاع غربی واقع در شرق لبنان را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات صبح امروز خود علیه لبنان همچنین شهرهای کفر تبنیت و کفر رمان در منطقه نبطیه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

منابع خبری گزارش دادند در حملات صبح امروز (پنجشنبه) رژیم صهیونستی به یونین در منطقه بقاع لبنان 12 نفر به شهادت رسیدند.

در حملات هوایی دیروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به لبنان 51 نفر شهید و 223 نفر زخمی شده بودند.

در همین حال منابع عبری زبان دیروز (چهارشنبه) از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به شهرک اشغالی صفد در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه عبری زبان کان تاکید کرد که ۴۰ موشک به سمت صفد شلیک شد.

این رسانه ها از اصابت یکی از موشک‌ها به ساختمانی در این شهر خبردادند که براثر آن چند صهیونیست زخمی شدند. این منابع همچنین وقوع آتش‌سوزی در مناطقی در صفد را گزارش کردند.

**گزارش لحظه ای حملات امروز (پنجشنبه) رژیم صهیونیستی به لبنان و پاسخ متقابل حزب الله

14:56 |منابع مطلع اعلام کردند: فرماندهی انعطاف پذیر حزب الله و شبکه گسترده تونل‌ها و انبارهای سلاح آنها در برابر حملات رژیم صهیونیستی همچنان پایدار است

14:31 |شعله ور شدن آتش‌سوزی‌های عظیم درشهرک صهیونیستی کریات شمونا در اثر اصابت موشک های مقاومت اسلامی لبنان.

13:32 |شهادت 3 نفر در بمباران یک خودرو در شهرک کفرشوبا

ارتش اشغالگر صهیونیستی خودرویی را در ورودی شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان هدف قرار داد.

منابع لبنانی اعلام کردند که در این حمله 3 نفر به شهادت رسیدند.

13:30 | حزب الله مجتمع صنایع نظامی شرکت رافائل و یک شهرک صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله بلنان اعلام کرد مجتمع صنایع نظامی شرکت رافائل را در منطقه زوفولون در شمال شهر حیفا هدف حمله موشکی قرار داده است.

حزب الله همچنین شهرک کریات موتسکین را هم در حمایت از غزه و ملت لبنان هدف حمله موشکی گسترده قرار داد.

13:28 | حمله هوایی به گذرگاه مرزی سوریه و لبنان در استان حمص
گذرگاه
منابعی در استان حمص سوریه گزارش دادند که جنگنده‌های رژبم صهیونیستی پل های ارتباطی بین سوریه و لبنان را منهدم کرده‌اند.

13:22 |جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی در شمال منطقه هرمل در نزدیکی گذرگاه مرزی مطربا مرز مشترک سوریه ولبنان را هدف قرار دادند.

13:12 دفتر نتانیاهو آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخبار منتشر شده درباره توافق آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد و از تشدید حملات به آن کشور خبر داد.(جزییات بیشتر)

13:07 قطر: میانجی‌گری رسمی برای آتش‌بس در لبنان وجود ندارد
سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر گفت که میانجی‌گری رسمی برای دستیابی به توافق آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.(جزییات بیشتر)

13:04 نیویورک تایمز: شواهدی مبنی بر ایجاد آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان وجود دارد
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که شواهدی از مذاکرات وجود دارد که ممکن است منجر به آتش بین لبنان و اسرائیل شود.(جزییات بیشتر)

13:02 | جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی قبل شهرهای سلطانیه و البيساريه در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قراردادند.

12:10 | حمله موشکی گسترده به عکا و خلیج حیفا

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از لبنان به منطقه عکا و خلیج حیفا در اراضی اشغالی خبر دادند.
حزب الله

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها موشک به سمت عکا و خلیج حیفا شلیک شده است.
حیفابرخی منابع عبری زبان نیز گزارش دادند که دست کم ۳۰ موشک به سمت این مناطق شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۴۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شده است.
حیفا

در همین زمینه روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اذعان کرد که پس از حمله موشکی شدید به عکا، بسیاری از شهرک‌های منطقه الجلیل و جولان در انتظار حملات حزب الله به مناطق شمالی هستند.

حیفارژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان در مناطق الجلیل، جولان و کریات شمونا خواسته است در پناهگاه‌ها بمانند و فعلاً ترددی نداشته باشند.

حیفا

12:05 |گزارش العالم از بمباران شهر بازی کودکان در جنوب لبنانجنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات جنایتکارانه به مناطق مسکونی و زیرساخت های شهری در لبنان، محل بازی کودکان و شهربازی منطقه کفر تبنیت را هدف قرار دادند.

جزییات بیشتر را اینجا مطالعه کنید...

11:37 |منابع عبری: آتش‌بس موقت بین "اسرائیل" و حزب‌الله تا ساعاتی دیگر اجرا می‌شود

منابع عبری زبان از دستیابی به توفق آتش‌بس موقت بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

جزییات بیشتر را اینجا مطالعه کنید...

11:20 |پس از بمباران شدید عکا، از سوی نیروهای حزب الله شهرک‌های یهودی نشین در منطقه الجلیل و بلندی‌های جولان از بیم حملات حزب‌الله به شمال سرزمین های اشغالی در آماده باش هستند.

10:00 |شنیده شدن صدای آژیر خطر درشهرعکا، ومناطق صنعتی اطراف آن، و همچنین در منطقه جلیل در پی حملات موشکی حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی فلسطین.

9:55 |شلیک تعداد زیادی موشک میان برد نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به سوی یک هدف نظامی در منطقه عکا در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین.

9:25 |23 پناهنده اهل سوریه از جمله چندین کودک در حملات تجاوزکارانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر یونین در شمال بقاع لبنان به شهادت رسیدند.

9:10 |جنگنده های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به روستاها و شهرک های لبنانی در مناطق التفاحه و نواحی صور، نبطیه، زهرانی و جزین حمله کردند.

8:59 | وزارت بهداشت لبنان: 3 نفر در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

8:27 | نظامیان رژیم صهیونیستی شهرهای البازوریه، المجادل و طیردبه را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

8:10 | رژیم صهیونیستی در به شهرهای کفر تبنیت و کفر رومان در منطقه نبطیه در جنوب لبنان حمله کرد.

8:02 | رژیم صهیونیستی چندین منطقه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حزب الله مقر موساد را با موشک بالستیک «قادر ۱» هدف قرار داد

در همین حال حزب‌الله لبنان دیروز(چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با موشک بالستیک «قادر ۱» مقر موساد در حومه تل‌آویو را هدف قرار داده است.

حزب‌الله خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و مردم آن، صبح روز چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح با موشک بالستیک «قادر ۱» مقر فرماندهی موساد را در حومه تل‌آویو هدف قرار داد.

حزب الله اعلام کرد: این مقر مسؤول ترور رهبران و انفجار پیجرها و بی سیم‌ها است «و پیروزی تنها از جانب خدای توانا و حکیم است».

ارزیابی‌ها در اراضی اشغالی حاکی از آن است که کلاهک انفجاری موشک «قادر ۱» ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و یک موشک بالستیک است که حزب‌الله صبح چهارشنبه به سمت مقر فرماندهی موساد در «گلیلوت» در شرق تل‌آویو شلیک کرد.
در همین زمینه رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که موشک بالستیک به مرکز اسرائیل شلیک شد و (سید) نصرالله در حال تاریخ سازی است.(جزییات بیشتر)

رژیم صهیونیستی در دومین روز (سه شنبه)‌ از خونبارترین حملات خود به مناطق مختلف لبنان 564 لبنانی از جمله شماری از زنان و کودکان را به شهادت رساند، در همین حال حزب الله لبنان نیز در پاسخ به حملات این رژیم تل آویو و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی را زیر آتش حملات موشکی خود قرار داد.

رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرده و این حملات جنایتکارانه که ساختمان های مسکونی و غیر نظامیان را نیز هدف قرار داده است، تا این لحظه همچنان ادامه دارد، براثر این حملات همچنین چندین هزار لبنانی آواره شده اند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها