پاکستان: متعهد به گشایش روزنه‌های جدید همکاری با ایران هستیم

پاکستان: متعهد به گشایش روزنه‌های جدید همکاری با ایران هستیم
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 11:16

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به ایده رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه برای تسهیل تبادلات و مراودات تاکید کرد که پاکستان متعهد به گشایش روزنه‌های جدید همکاری برای کشور برادر خود ایران است.

العالم ـ آسیا

ممتاز زهرا امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره نشست روز گذشته دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نیویورک، گفت: ایران همسایه نزدیک و برادر ما است و انجام دیدارهای رسمی در سطوح بالاتر همواره در دستور کار دو کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: ایران و پاکستان از کانال‌های مختلف ارتباطی با یکدیگر گفت وگو و همکاری می کنند که شامل جنبه‌های مختلف به ویژه مراودات تجاری و اقتصادی می شود.

ممتاز زهرا درباره ایده دکتر پزشکیان درباره ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه و برای تسهیل تبادلات و مراودات میان مردم، تاکید کرد: پاکستان متعهد به تقویت روابط سنتی و برادرانه با ایران و مشتاقانه خواستار گشایش روزنه‌های جدید همکاری میان دو کشور برادر است.

براساس این گزارش، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور با اشاره به ایده خود برای ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه، برای تسهیل تبادلات و مراودات میان مردم، گفت: اجرای این ایده نیازمند طرح و برنامه جامعی است که همه مقتضیات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ارتباطی در آن لحاظ شده باشد. این طرح می‌تواند باعث تسریع رشد و پیشرفت و هر چه نزدیک‌تر شدن مردم منطقه به یکدیگر شده و منافع همه کشورها را تامین کند.

سران ایران و پاکستان توافق کردند که کارگروهی مشترک زمینه‌ های گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و نیز رفع مشکلات پیش‌روی خط لوله گاز میان دو کشور را بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها