گزارش العالم: شکست توطئه تفرقه‌افکنی تل آویو، با استقبال لبنانی‌ها از آوارگان جنوب

پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 14:30

مردم لبنان با ابراز همبستگی با آوارگان جنوب این کشور از آنان به گرمی پذیرایی و ثابت کردند که محبوبیت مقاومت لبنان فراتر از جغرافیا، احزاب و فرقه‌ها است.

العالم - لبنان

محمد بیشکر خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت گزارش داد: آوارگان در بیروت، شمال لبنان و بقیه مناطق، از حمایت کامل موسسات دولتی و نهادهای تعیین شده از سوی حزب‌الله برای کمک به آوارگان، احزاب سیاسی لبنان و همچنین حمایت فردی شهروندان لبنانی، برخوردار شدند.

بنابر این گزارش، استقبال از آوارگان جنوب لبنان، تفرقه‌افکنی اسرائیل با تکیه بر اختلافات فرقه‌ای در لبنان را خنثی کرد و نشان داد که وحدت ملی از سطح سیاسی فراتر رفته و به سطح مردمی رسیده است. این وحدت در لبنان به دلیل بحران‌های سیاسی رخ داده در این کشور، به ندرت دیده شده است.

خبرنگار العالم در ادامه از برخی از مدارسی که درهای خود را برای پناه دادن به آوارگان جنوب لبنان باز کرده‌اند، سخن گفت و روحیه بالای آوارگان را عالی توصیف کرد، زیرا آنها علی‌رغم این که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، همچنان با هم متحد هستند چون به رهبر مقاومت اطمینان دارند و مطمئن هستند همانطور که در سال 2006 به منازل خود بازگشتند، این‌بار هم سربلند به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

خبرنگار العالم با اشاره به تلاش برخی کشورها و رسانه های عربی و غربی که سعی در ایجاد وضعیت ناامیدی دارند، گزارش داد: هر خبرنگاری می تواند با بررسی مدارس پناهگاه آوارگان، دروغ بودن این ادعاها را مشاهده و تأیید کند.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از هتل‌ها نیز درهای خود را به روی آوارگان باز کرده اند تا به طور رایگان آنها را اسکان دهند.

پربیننده ترین خبرها