اولین بیانیه ارتش لبنان در خصوص اوضاع این کشور پس از ترور شهید مقاومت"حسن نصرالله"

اولین بیانیه ارتش لبنان در خصوص اوضاع این کشور پس از ترور شهید مقاومت
يکشنبه 8 مهر 1403 - 12:29

ارتش لبنان امروز یکشنبه پس از ترور دبیرکل حزب مقاومت لبنان شهید سید "حسن نصرالله"،  در حومه جنوبی بیروت، از شهروندان خواست تا وحدت ملی و میهن پرستی خود را حفظ و به آشتی وصلح  ملی پایبند بمانند.

العالم - لبنان

این بیانیه پس از اعلام روز شنبه ی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور جنایتکارانه ی سید حسن نصرالله در روز جمعه، از سوی فرماندهی ارتش و خبرگزاری رسمی لبنان منتشر شده است.

در این بیانیه ی فرماندهی ارتش لبنان آمده است"در پی تداوم حملات جنایتکارانه دشمن اسرائیلی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد، فرماندهی ارتش از شهروندان می‌خواهد که وحدت ملی را حفظ کرده و به اقداماتی که ممکن است به آشتی مدنی آسیب برساند دست نزنند.

وی مرحله کنونی را در تاریخ ملت لبنان خطرناک و حساس توصیف کرده و تصریح نمود "دشمن اسرائیلی برای اجرای طرح های خرابکارانه خود و ایجاد تفرقه بین لبنانی ها تلاش می کند و فرماندهی ارتش به اتخاذ تدابیر امنیتی لازم (که به آن اشاره نکرده) و انجام وظیفه ملی خود برای حفظ این صلح ملی ادامه می دهد".

در این بیانیه ارتش همچنین از شهروندان لبنانی خواسته است تا با این اقدامات هم سو باشند و مطابق با وحدت ملی که تنها تضمین برای بقای یکپارچگی لبنان است، عمل کنند.

گفتنی است همزمان با ترور "حسن نصرالله" این سید شهید مقاومت ، ارتش "اسرائیل" از 23 سپتامبر و از آغاز رویارویی با مقاومت "حزب‌الله" یعنی از حدود یک سال پیش تاکنون به"خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین" حملات وحشیانه خود ادامه داده ومی دهد تا آنجا که در شامگاه شب گذشته 816 تن از جمله کودکان و زنان را شهید و 2507 را زخمی کرده است.

همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت لبنان،جناح های لبنانی و فلسطینی به ویژه حزب الله در این کشور ، از 8 اکتبر سال گذشته تا به امروز، هر روز با ارتش صهیونیستی در سراسر "خط آبی" درگیر شده اند که در نتیجه ی آن 1640 نفر از جمله 104 کودک و 194 زن شهید و 8 هزار و 408 لبنانی زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها