ابوردینه: آینده منطقه با حل مسئله فلسطین مرتبط است

ابوردینه: آینده منطقه با حل مسئله فلسطین مرتبط است
يکشنبه 8 مهر 1403 - 14:28

نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: کل منطقه وارد مرحله جدید و خطرناک بی‌ثباتی شده است و تنها راه حل برای تضمین آینده امنیت و ثبات منطقه این است که مسئله فلسطین را به شیوه ای عادلانه مطابق با قوانین بین المللی و بر اساس اقدام صلح پیشنهادی عربی حل کنیم.

العالم - فلسطین اشغالی

ابوردینه افزود: تداوم جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم ما که تاکنون بیش از 40 هزار غیر نظامی و بیش از 100 هزار زخمی در نوار غزه به جا گذاشته و منجر به تخریب بسیاری از شهرها، روستاها و اردوگاه های فلسطینی شده است، نه تنها امنیت و ثبات را برای کسی به ارمغان نخواهد آورد، بلکه منطقه و جهان را به خشونت، هرج و مرج و بی ثباتی بیشتری خواهد کشاند.

وی در ادامه ی سخنان خود تصریح کرد "تا زمانی که قدس شریف با مقدسات، تاریخ و میراث خود در اشغال باقی بماند، جنگ هایی که امروز شاهد آن هستیم مانند صد سال پیش ادامه خواهد داشت و تنها راه حل، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس است".

این سخنگوی رسمی فلسطین تاکید کرد "تداوم هرج و مرج، جنگ و بی‌ثباتی بر عهده دولت‌های متوالی آمریکاست که با سیاست‌های غلط خود و حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی از تداوم اشغالگری این رژیم غاصب را تشویق کرده تا جنایات بیشتری علیه مردم ما و مردم منطقه در سوریه و لبنان مرتکب شود و با اعمال تهدیدهای مستمر بر مناطق دیگر نیز دست درازی کند.

در پایان ابوردینه تاکید کرد "گزینه و جایگزین درست، جنگ یا عادی سازی روابط نیست، بلکه اعمال قانون عربی و بین المللی است که اکثریت کشورهای جهان بر آن توافق دارند.

پربیننده ترین خبرها