نخست‌وزیر عراق و نبیه بری رایزنی کردند

نخست‌وزیر عراق و نبیه بری رایزنی کردند
دوشنبه 9 مهر 1403 - 15:51

نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با رئیس پارلمان لبنان ضمن تسلیت دوباره شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، بر ادامه حمایت‌های عراق از تلاش‌ها برای توقف جنگ و پشتیبانی آن از مقاومت تاکید کرد.

العالم - عراق

"محمد شیاع السودانی" نخست‌وزیر عراق، امروز- دوشنبه- تماس تلفنی با ‌"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان داشت و شهادت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهانش را بار دیگر به لبنان تسلیت گفت.

السودانی یکشنبه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با "نجیب میقاتی" همتای لبنانی خود، شهادت نصرالله را تسلیت گفته و بر موضع ثابت کشورش در حمایت از لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه رسمی که درباره این گفت‌وگوی تلفنی منتشر شده، آمده است: در این تماس تلفنی دو طرف آخرین تحولات منطقه را بررسی کرده و درباره اقدامات کشورهای عربی و اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و نسل‌کشی که در غزه می‌شود، گفت‌وگو کردند.

السودانی در گفت‌وگو با بری بر حمایت عراق از این تلاش‌ها و هر اقدامی که بتواند جنگ را متوقف کند و به برقراری امنیت و ثبات در منطقه منجر شود، تاکید کرده و بار دیگر گفت که عراق به حمایت خود از ملت عراق در این مقاومت و رنج با تمامی امکانات بشردوستانه و خدماتی که بتواند پیامدهای جنگ و کشتار را رفع کرده و همبستگی مردم آن را در برابر هشدارها و حملات را تقویت کند، ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه نیز تاکید کرد که جامعه جهانی باید نقش انسانی و حقوقی مسوولانه خود در ممانعت از استمرار جنگ را ایفا کند و نهادهای سازمان ملل و کشورهای بزرگ نیز باید به نقش خود در حفاظت از جان ملت‌ها و دفاع از آنها عمل کنند.

پربیننده ترین خبرها